تحلیل آخرالزمانی از فجایعی که در غزه رخ می‌دهد!

مؤلف «تاریخ تمدن و مُلک مهدوی» با بیان اینکه مهمترین تحلیل درباره آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد، تحلیل آخرالزمانی است، گفت: حتی در کشورهای اروپایی که دولت‌هایشان مدافع رژیم غاصب اسرائیل هستند مردم با هیجان بیرون آمده و اعتراض می‌کنند و مهم‌تر آنکه طلب جریان ظهور دارند!

دکتر «محمدهادی همایون» در گفتگو با خبرنگار گروه دین واندیشه خبرگزاری شبستان در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان از آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد تحلیل‌های آخرالزمانی داشت یا خیر؟ ، اظهار کرد: قطعاً چنین است و به نظر می‌رسد تحلیل آخرالزمانی، مهمترین تحلیلی است که می‌توان و باید از این حوادث داشته باشیم نه آنکه به عنوان یکی از تحلیل‌ها به آن بنگریم؛ شاید بهتر باشد دیگر تحلیل‌ها ذیل آن قرار بگیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: به منظور ارائه چارچوب برای این تحلیل، از فرمایش سال ۸۵ مقام معظم رهبری در کنفرانس اسلامی بهره می‌گیریم که فرمودند: موضوع فلسطین کلید رمزآلود فرج و گشایش به روی امت اسلامی است. مهم آنکه این رمزآلودگی و محوریت، در شرایط کنونی بشدت بروز و ظهور دارد!

به اوج رسیدن درگیری حق و باطل!

مؤلف «تاریخ تمدن و مُلک مهدوی» تصریح کرد: اگر جریان آخرالزمان را جریان جدا شدن حق از باطل بدانیم یعنی همان امر کلیِ حاکم بر خلقت که نهایتاً در قیامت و تقسیم انسان‌ها به بهشتی و جهنمی هم حاکم است اکنون و در فجایع غزه به اوج رسیدن باطل و به اوج رسیدن حق را شاهد هستیم. شرایط به گونه‌ای است که رژیم صهیونیستی به عنوان نطفه نامشروع آمریکا و جهان استکبار در حال نمایش اوج خباثت خود است!

وی در ادامه بیان کرد: به نظر نمی‌رسد در هیچ نقطه از تاریخِ منطقه و نیز تاریخ جنایات اسرائیل، چنین خباثتی از سمت رژیم اشغالگر قدس به ظهور رسیده شده باشد که بیش از ۱۰ هزار انسان بی‌گناه و به تعبیر امروز شهروند عادی و به تعبیر دینی انسان مؤمن را که بیش از پنج هزار نفر آن‌ها کودک هستند، به شهادت برسند، و این اوج خباثت جبهه باطل را علنی کرده است.

مردم دنیا مطالبه ظهور دارند...

مؤلف «چهلستون تمدن» تأکید کرد: خوشبختانه، علی رغم همه تلاش‌ها برای انسداد رسانه‌ای این جنایات، مردم جهان درباره این فجایع مطلع شده‌اند و اقبال به اسلام و قرآن و جریان مقاومت در سطح جهانی در حال رشد است و حتی در کشورهای اروپایی که دولت‌هایشان مدافع رژیم غاصب اسرائیل هستند مردم با هیجان بیرون آمده و اعتراض می‌کنند و بالاتر اینکه طلب جریان ظهور دارند! مسأله‌ای که شاید تا مدتی قبل تصور آن را هم در عالم نداشتیم، این صحنه بروز جنایات جبهه باطل در اوج خود است.

تحقق وعده قرآن

همایون با بیان اینکه در اعتراض جهانی به این جنایات نوعی تحقق آیه «وَرَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فِی دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا» نیز دیده می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد مقدمه ورود انسان‌ها در قالب گروه‌های بزرگ به سمت اسلام فراهم شده است.

سرپرست معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: در مقابل، جبهه مقاومت، اوج ایثار و توکل و صبر را در منطقه به نمایش گذاشته است؛ چنان که مردم منطقه این صبر انقلابی را دارند و چنین شرایط سختی را تحمل می‌کنند تا زمانه اقدام برسد و مردم غزه نیز به عنوان نماینده جهان با قدرت‌ایمان خود این فجایع را هضم می‌کنند و اجازه نمی‌دهند این درگیری به جنگ جهانی که مدنظر آمریکا و استبکار است، کشیده شود!

وی ابراز کرد: به عبارت دیگر، از یک سو صحنه مصیبت عظیم و از دیگر سو، صحنه فتح است؛ اگر تصور اختلافی هم در میان قومیت‌ها و مذاهب می‌توانست وجود داشته باشد امروز در پرتوی این مجاهدت و مقاومت همه اختلافات رنگ باخته و به نوعی شاهد ظهور حق هستیم چنان که در زیارت جمعه‌ی امام زمان(عج) از این ظهور حق حرف می‌زنیم.

ورود ما به عصر آخرالزمان با بعثت پیامبر(ص)

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه بنابر اعتقاد کلامی، ما از زمان بعثت پیامبر اکرم(ص) وارد عصر آخرالزمان شده‌ایم، گفت: سپس وارد قیامت می‌شویم چنان که رسول خدا(ص) فرمودند: بین ما و قیامت به اندازه دو انگشت فاصله داریم. در این میان معیارایمان نزدیک دانستن ظهور است در پاسخ به اینکه در شرایط کنونی چقدر به فرج امام عصر(عج) نزدیک هستیم باید گفت اگرچه نمی‌توان وقت تعیین کرد اما به این صحنه عظیم نمایش حق نزدیک شده‌ایم.

نشانه‌های ظهور استمرار دارند

وی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه را از نشانه‌های ظهور دانست، درباره نشانه‌های ظهور بر این باور هستم در هر مورد اینطور نیست که نشانه یک مرتبه‌ای رخ دهد بلکه حالت استمرار و تشدید دارد به عبارت دیگر، نشانه‌های ظهور همیشه وجود داشته و دارند و در مواضعی شدت می‌گیرند اما نه با شدتی که به ظهور اصلی ختم شود. اکنون ما به سمتی می‌رویم که نشانه‌ها قوت بگیرند و آن ظهور اصلی رخ دهد البته باید توجه داشت ظهور امام زمان(عج) پایان کار نیست و بعد از آن رجعت رخ می‌دهد و سپس وارد عرصه قیامت خواهیم شد.

آغاز سفیانی‌گری در منطقه با صهیونیست‌ها!

همایون تأکید کرد: از این رو، به نظر می‌رسد نشانه‌های ظهور مدت‌ها است که آشکار شده‌اند و جریانی همچون سفیانی صرفاً یک شخص نیست که یک بار ظهور کند بلکه مدت‌ها است سفیانی‌گری در منطقه آغاز شده است؛ اگر سفیانی را به قرائت عربی صهیون نزدیک بدانیم می‌توان گفت اساساً از زمانی که صهیونیست‌ها این فجایع را در منطقه رقم زده‌اند، با جریان سفیانی مواجه شده‌ایم.

این محقق و مؤلف آثار مهدوی و تمدنی در ادامه با بیان اینکه از نشانه‌ها می‌توان دریافت که سفیانیِ نهایی بعد از نابودی اسرائیل بروز می‌کند، ابراز کرد: وقتی سفیانی به سقوط نهایی برسد آن گاه نه فقط اسرائیل از بین می‌رود بلکه سازمان جهانی صهیونیست هم به نابودی کامل می‌رسد.

وی در ادامه بیان کرد: در ادبیات آخرالزمانیِ دشمنان تلاش شده که آخرالزمان را صحنه برخورد و نزاع بین ادیان الهی و تمدن‌های بزرگ ترسیم کنند اما شخصاً اینچنین نمی‌دانم اگر بخواهیم درباره تمدن نهایی جهان صحبت کنیم آنچه امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند، جریانی ضدتمدنی است.

همایون در پایان خاطرنشان کرد: شاید برخی فرآیند ظهور را در حد قیام و انقلاب و چند شورش در نقاط مختلف جهان تعبیر کنند اما از مجموعه روایات برمی آید ظهور چیزی جز انتقال بزرگ و تحول عمیق تمدنی نیست که همه گستره زمین و همه ابعاد زندگی را در برمی گیرد.

کد خبر 1732859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha