حوزه فعالیت فرهنگ و هنر دلی است

وزیر فرهنگ تاکید کرد: حوزه فعالیت فرهنگ و هنر دلی است و هیچوقت نمی توان آن را در قواعد اداری تعریف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب، افزود: بازنشستگان وزارت فرهنگ پیشکسوتان فعالیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای هستند و با افتخار به کار خود پایان دادند.

وی در عین حال تصریح کرد: بازنشستگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با غرور به دستاوردهای خود نگاه می کنند.

اسماعیلی ادامه داد: امروز برای بازنشستگان نقطه ای است که خیلی ها رسیدن به آن را آرزو می کنند و این یعنی یک عمر تلاش صادقانه و به سرانجام رساندن خدمتگزاری به عرصه فرهنگ و هنر کشور.

وزبر فرهنگ تاکید کرد: بازنشستگان وزارت فرهنگ امروز هم در حوزه زندگی شخصی و خانوادگی دارای ثروت مهم به نام خانواده هستند و هم در حوزه اداری خود به رغم اینکه به لحاظ اداری در سازمان حضور فیزیکی ندارند ولی همچنان دلشان با جوانان فعال در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه است.

وی ادامه داد: جای مباهات است در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عرق فرهنگ و هنر و تجربیات آن نسل به نسل منتقل می شود.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: حوزه فعالیت فرهنگ و هنر دلی است و هیچوقت نمی توان آن را در قواعد اداری تعریف کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کودک کشی این روزهای رژیم صهیونیستی، گفت: با زبان فرهنگ، هنر و رسانه می توان این جنایات را به تصویر کشید و جهانیان را به نفرت از این رژیم خبیث دعوت کرد.

آیین بزرگداشت سالمندان و بازنشستگان وزارت فرهنگ همزمان با روز جهانی سالمندان و با حضور وزیر فرهنگ در سالن سینمایی این وزارتخانه برگزار شد.


این آئین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور، مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و جمعی از بازنشستگان این وزارتخانه برگزار شد.

در این آیین عاطفه خادمی مشاور وزیر فرهنگ در امور اجتماعی با خیر مقدم به بازنشستگان این وزارتخانه، از آنها به عنوان سرمایه اجتماعی در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه ای یاد کرد.

وی همچنین گفت: ما به عنوان فرزندان بازنشستگان عزیز هستیم و باید از آن ها درس بگیریم.

همچنین در این آئین علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز گفت: جامعه بزرگ بازنشستگی در ایران دارای جایگاه مهمی است و این جامعه ذخایر نخبگانی و فرزانگی ما هستند.

وی افزود: با کمک جامعه بازنشستگی می توان خط مشی و نقشه راه را به نسل جوان منتقل کرد

قادری گفت: با استقرار دولت مرومی و تاکیدات رییس جمهور کرامت بخشی به قشر بازنشسته و سالمند در اولویت قرار گرفته است

وی ادامه داد: سند سالمندی در حال پیگیری است و همکاران ما در سازمان بهزیستی تلاش می کنند افزایش مشارکت سالمندان را در مسائل اجتماعی داشته باشند.

قادری در پایان گفت: بیش از تعداد ۷۰ بنیاد فرزانگی دارای مجوز از سوی بهزیستی ابلاغ شده است و سازمان بهزیستی از بازنشستگان و همچنین بازنشستگان وزارت فرهنگ به این جامعه بپیوندند

کد خبر 1732875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha