طرح ملی «نذر خدمت» در روستاهای کم برخوردار ومتاثر از خشکسالی زنجان اجرا می شود

هاشمی از برگزاری ششمین دوره طرح ملی «نذر خدمت» با استفاده از ظرفیت خیرین، داوطلبان و پزشکان در مناطق متاثر از خشکسالی و کم برخوردار خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این طرح در روستاهای کم برخوردار زنجان نیز اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حکمت اله هاشمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح نذر خدمت با هدف کمک به بهبود سطح سلامت مناطق کم برخوردار، ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاهای متاثر از خشکسالی شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی اجرا می شود.

وی با اشاره به رویکردهای خدمات زیست محیطی و آب رسانی، خدمات سلامت محور، محرومیت زدایی، آموزش و توانمندسازی در سه روستای این شهرستان تصریح کرد: در بخش خدمات زیست محیطی و آب رسانی اقدام به تامین آب آشامیدنی سالم و پایدار در روستاهای مهدی آّباد و دوچاهی، در بخش سلامت محور با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص اقدام به ویزیت و ارائه داروی رایگان با محوریت روستای چاه داشی خواهیم کرد.

هاشمی به طرح توانمند سازی و آموزش اشاره کرد و اظهارداشت: با استفاده از ظرفیت داوطلبان متخصص دوره های مهارتی برای ارتقای اشتغال برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش محرومیت زدایی نیز توزیع بسته های معیشتی، بهداشتی، لوازم التحریر میان دانش آموزان، پتو و کفش  در مناطق و محلات کم برخوردار شهرستان نهبندان انجام می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان زنجان گفت: این طرح از ۲۳ تا ۲۶ آّبان ماه جاری در استان خراسان جنوبی عملیاتی می شود و پس از آن، طرح ملی "نذر خدمت" در روستاهای کم برخوردار و متاثر از خشکسالی زنجان به مرحله اجرا خواهد رسید.

هاشمی تاکید کرد: برای اجرای مطلوب طرح نذر خدمت جمعیت هلال احمر استان زنجان، در انتظار کمک های مردم نوعدوست، نیکوکار و خیر برای رفع مشکلات هموطنان  هستیم.

وی یادآوری کرد: علاقمندان می توانند مبالغ نذری خود را اگر چه اندک به شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۷۷۷۷۷۴ نیات خاص هلال احمر واریز کرده و فیش واریزی خود را به هلال احمر زنجان در بلوارکشاورز واحد داوطلبان تحویل دهند.

کد خبر 1732911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha