لزوم تبیین قانون انتخابات برای مردم

ایروانی با اشاره به تغییر قانون انتخابات، گفت: قانون انتخابات باید برای مردم تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ابوالفضل ایروانی شامگاه (۲۰ آبان) در جلسه شورای اداری شهرستان نهبندان که با محوریت توجیه طرح ملی جهاد و با حضور معاون سیاسی سپاه انصارالرضا (ع) استان برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را پیش رو داریم لذا قوانین باید برای مردم تبیین شوند.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی امسال تغییر کرده است، افزود: برای اولین بار نقش هایی برای افراد تعریف شده است که نیازمند تبیین است و در این میان، مجری واقعی در خط مقدم فرمانداران هستند و باید نقش آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: به موجب قانون انتخابات؛ دستگاه های اجرایی در اجرای دقیق و با کیفیت عالی انتخابات مکلف هستند با اعضای هیئت اجرایی حوزه انتخابیه همکاری کنند.

وی گفت: هیئت اجرایی متشکل از ۳۰ نفر معتمد و شخصیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در حوزه های انتخابیه توسط فرماندار و بخشدار انتخاب می شوند که از هیئت نظارت هم تاییدیه گرفته اند؛ باید از بین این افراد، هشت عضو اصلی و پنج عضو علی البدل را به عنوان هیئت اجرایی انتخاب کنیم، مسئول حسن اجرای انتخابات در حوزه انتخابیه بر عهده این افراد است.

ایروانی گفت: صلاحیت داوطلبین کاندید شده از ۲۷ مهرماه بررسی و نتایج به هیئت نظارت ارسال شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد فرآیند انتخابات الکترونیکی شده است، افزود: همه فرآیند انتخابات کاملا شفاف است.

فرماندار نهبندان با اشاره به کلید واژه های رد صلاحیت، تایید صلاحیت و عدم احراز صلاحیت داوطلبین، گفت: افراد بر اساس شاخص هایی منتخب و رد صلاحیت می شوند.

ایروانی تصریح کرد: قانون به قدری شفاف، دقیق و هوشمندانه است که برای هر سوالی پاسخ دارد، در موضوع طرح و بررسی شکایت؛ هیئت اجرایی حق ندارد نتیجه را به افراد غیر بدهد و تنها به صورت محرمانه باید به اطلاع افراد برسد.

فرماندار نهبندان در پایان گفت: طرح توسعه نهبندان برای ۱۱ وزارتخانه و نهاد ابلاغ شده است و از امسال عملیاتی خواهد شد.

کد خبر 1733018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha