ترویج کتاب و کتابخوانی یکی از مهم ترین راه‌های توسعه فرهنگی است

امام جمعه بخش کویرات و شهر ابوزیدآباد آران و بیدگل گفت: اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان یکی از مهم ترین راه‌های توسعه فرهنگی است.

حجت‌الاسلام‌ علیرضا قاسمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با تبریک هفته کتاب وکتابخوانی وکتابدار گفت: در دنیای امروز و در پیچ و خم زندگی انسان‌ها، موضوعاتی وجود دارند که به نوعی تکامل بخش، راهگشا و روشنگر فضای پیش روی همه ما هستند. کتاب گرچه روشنگر تمام سایه‌های ایجاد شده بر زندگی امروزی ما نیست اما راهنمایی ارزشمند برای یافتن مسیر صحیح و اصیل است.

امام جمعه بخش کویرات و شهر ابوزیدآباد آران و بیدگل افزود: کتاب، محدود به برگه های ظاهری کاغذی نیست، بلکه زنده است و حیات دارد، گاهی مطلبی از دل برمی‌خیزد که ساختار و شیوه زندگی را متحول می سازد؛ در حقیقت، کتاب همان نور و روشنایی است که موجب هدایت انسان می‌شود.

قاسمی ادامه داد: بی تردید اهمیت کتاب تا آنجاست که خداوند آیه‌های رحمت خود را در دل کتابی ارزشمند و در قالب معجزه‌ای راهگشا به نام قرآن بر نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نازل کرده و همه را به پیروی از آن دعوت می‌نماید و بشارت می‌دهد که یکی از متضمن های سعادت جامعه بشری همین کتاب است.

امام جمعه بخش کویرات و شهر ابوزیدآباد با اشاره به اینکه جامعه ایرانی در همه اعصار و قرون توجه ویژه‌ای به مقوله کتاب داشته است، گفت: مطالعه، خواندن و دانستن همواره در نزد ایرانیان امری تعالی بخش بوده است.

حجت الاسلام قاسمی ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه، موضوعی است که توجه همه اقشار جامعه را می‌طلبد و با توجه به متون دینی ارزشمند، کتب تاریخی و ادبی برجسته و کتاب‌های دانشمندان امروز ایران و دنیا شاید لازم ترین فرهنگی که توسط آن می توانیم موجب بهبود زندگی خود و اطرافیانمان شویم مطالعه و کتابخوانی است.

امام جمعه بخش کویرات و شهر ابوزیدآباد آران و بیدگل افزود: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی مغتنم برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه است.

حجت الاسلام قاسمی افزود: یکی از مهم ترین شاخص‌های توسعه در جهان امروز، میزان سرانه مطالعه است و اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان یکی از مهم ترین راه‌های توسعه فرهنگی است.

کد خبر 1733620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha