ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید رأس امور فرهنگی باشد

حجت‌الاسلام موسوی مقدم با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت را باید فرهنگ برتر بدانیم، گفت: تمامی جهت گیری های فرهنگی، آموزشی و هنری ما باید تحت تاثیر فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازاستان مازندران، حجت‌الاسلام رمضانعلی موسوی مقدم- نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امورایثارگران در نشست با حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی- نماینده رهبری درمازندران با اشاره به اقدامات شایسته تحسین بنیاد شهید و امورایثارگران، اظهار کرد: از نظر کمی تعداد ایثارگران زیاد شد و تعداد شهدای مدافع امنیت، سلامت و دفاع از حرم نیز به این بنیاد پیوستند.

وی با بیان اینکه فرزندان شهدا تا سال ۸۸ کبیر شده اند، افزود: در مجموع با مشاهده عملکرد مدارس شاهد و دانشگاه شاهد، سیر تحولی علمی جامعه نخبگانی ایثارگران نیز شایسته تقدیر است.

حجت الاسلام موسوی مقدم با بیان اینکه اکثریت مطلق فرزندان شهدا مدارج علمی و دانشگاهی را طی کرده اند، گفت: بعد سال ۸۸به بعد حدود ۳۰۰۰فرزند شهید صغیر به بنیاد شهید و امورایثارگران پیوستند.

وی با اشاره به خلاء ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده های معظم شهدا در جامعه، ادامه داد:همه ی جهت گیری های فرهنگی، آموزشی و هنری ما باید تحت تاثیر و تحت شعاع فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

حجت الاسلام موسوی مقدم با بیان اینکه دوران دفاع مقدس سرمایه عظیمی است که جو قالب کشور باید فرهنگ ایثار و شهادت باشد، خاطرنشان شد: باید تکریم خانواده های شهدا هم به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی به گلایه مندی جانبازان آسایشگاه امام علی(ع) ساری برای تامین نیازمندی های درمانی این قشر و تکریم خانواده های معظم جامعه ایثارگری اشاره کرد.

کد خبر 1733627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha