مراکز فرهنگی و هنری جدید در جوار اماکن مذهبی احداث می شوند

اسماعیلی با بیان اینکه در این دولت بناست مصلاها، مساجد و امامزادگان شاخص ترین مکان های اجتماع فرهنگی و هنری باشد، گفت: هیچ زیرساختی امن ترین از زیرساخت های دینی نیست و تاکید داریم مراکز فرهنگی و هنری در جوار این اماکن احداث شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از چهارمحال و بختیاری، محمدمهدی اسماعیلی امروز پنجشنبه(۲۵ آبان) در جمع اهالی فرهنگ و هنر شهرستان فرخشهر، با بیان اینکه مشکلات زیرساختی فرهنگی در تمام استان وجود دارد، گفت: در سفر چند ماه قبل، مسئولان و نمایندگان استان در مجلس بر تکمیل و ارتقای زیرساخت های فرهنگی تاکید داشتند و در سفر امروز ریاست جمهوری نیز در این راستا مصوباتی خواهیم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان چهارمحال و بختیاری شرط پیشرفت ۵۰ درصدی را مدنظر قرار ندادیم، افزود: تجهیز و تکمیل مراکز فرهنگی، کتابخانه ها و مجتمع های این استان در یک عنوان کلی لحاظ شده و در برنامه ها قرار گرفته است.

وی ظرفیت های فرهنگی چهارمحال و بختیاری بالا ارزیابی کرد و ادامه داد: زیرساخت های فرهنگی استان با پتانسیل های فرهنگی و فرهیختگان و نخبگان آن تناسبی ندارد لذا باید با تامین نقدینگی لازم از منابع پایدار طرح های زیرساختی را در استان ارتقا داد.

اسماعیلی با بیان اینکه در این دولت بناست مصلاها، مساجد و امامزادگان شاخص ترین مکان های اجتماع فرهنگی و هنری باشد، تصریح کرد: هیچ زیرساختی امن ترین از زیرساخت های دینی نیست و تاکید داریم مراکز فرهنگی و هنری در جوار این اماکن احداث شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جامعه فرهنگی و دینی ما را جامعه ای اصیل خواند و خاطرنشان کرد: فرهنگ در ذات تمدن ایران جریان دارد و این را می توان در مجموعه های باستانی ما به وضوح مشاهده کرد که در آن زمان ها هم پوشش مردمان عفیفانه بود و مردم دارای ذات عمیق فرهنگی و دینی بودند.

کد خبر 1733921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha