دیپلماسی فعال دولت انقلابی و وزارت امور خارجه در مسئله غزه قابل تقدیر است

امام جمعه کرمان از دیپلماسی فعال دولت انقلابی و رئیس جمهوری و وزارت خارجه تشکر کرد و افزود: بخصوص اینکه با پیشنهاد دولت جمهوری اسلامی نشست ریاض شکل گرفت و به بحث غزه و فلسطین پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه اول نمازجمعه(۲۶ آبان) شاهد بودن خداوند بر انسان را از عوامل مهم تربیتی عنوان کرد و گفت: معرفت انسان به اینکه در محضر خدا است و خداوند به نیت‌ها و باطن او آگاه است؛ بزرگترین بازدارنده از طغیان بشر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: خیانت چشم دارای مصادیق گوناگون از جمله نگاه شهوت‌آلود به نامحرم، نگاه تحقیرآمیز، نگاه عیب جویانه و... است و خداوند از هر خیانتی آگاه است و امام علی علیه السلام فرمود اعضا و جوارح شما شهود و جنود خدا است.

وی در خطبه دوم پس از اشاره به بزرگداشت فارابی؛ ولادت باسعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار را تبریک گفت و افزود: آن بانو، بزرگ پرچمدار پرستاری در تاریخ بشریت است و به همین مناسبت ولادت ایشان به روز پرستار نام گرفته و پرستاران در صحنه‌های سخت خدمت می‌کنند و در دوره کرونا برخی جان خود را فدا کردند و شهید شدند.

امام جمعه کرمان با اشاره به هفته بسیج تاکید کرد: بسیج در دو محور قابل توجه است و اهل قلم و سخن و تحلیل باید به آن بپردازند؛ اول اینکه بسیج در اقشار مختلف جامعه عضو رسمی دارد؛ اعضای آماده و مهیا و شجاع و وظیفه شناس که در همه صحنه ها حاضر و آماده است و در صحنه های سخت و پر خطر حضور او پررنگ و در خدمت ارزش ها و دین و انقلاب است.

وی ادامه داد: دوم تاثیر بسیج و تفکر بسیج که مرز نمی شناسد و امروز تفکر بسیجی در دنیا خواهان دارد و در خدمت این نگاه هستند و تفکر بسیجی دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده است و قدرت ها توان جلوگیری از صدور این تفکر را ندارند و این تفکر دنیا را در نوردیده و تشکیل جبهه مقاومت که از افتخارات است و در نظم جدید دنیا نگاه دارد از تفکر بسیج تاثیرپذیر است و بسیج لشکرهای فراوان در جغرافیای پهناور کره زمین دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان سپس با اشاره به مسائل غزه با بیان اینکه همه تاثیرگذاران در امتحان بزرگی قرار گرفتند حتی کشورهایی که اسلامی نیستند؛ از دیپلماسی فعال دولت انقلابی و رئیس جمهوری و وزارت خارجه تشکر کرد و افزود: بخصوص اینکه با پیشنهاد دولت جمهوری اسلامی نشست ریاض شکل گرفت و به بحث غزه و فلسطین پرداخته شد.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از سران و مسئولان کشورها در پیشگاه خدا و مردم چیزی برای گفتن ندارند زیرا از توان خود برای توقف این نسل کشی استفاده نمی کنند اما رستاخیز بزرگ وجدان های بیدار در اقصی نقاط جهان که به دفاع از غزه بلند شده و برای اولین بار تجمعاتی در برخی کشورها می‌بینیم که در تاریخ نظیر ندارد لذا وجدان بیدار انسان ها امتحان خود را خوب پس دادند و مردم در این بخش خوش درخشیدند.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: دوران سخت جنگ و خونریزی به پایان خواهد رسید و حماس قوی تر از قبل در صحنه خواهد ماند و پیروزی در آینده نزدیک تحقق خواهد شد و رژیم غاصب شکست را همانگونه که بارها پذیرفت، مجبور است بپذیرد و هیچ دستاورد نظامی تا این لحظه غیر از بمباران مناطق ممنوعه و انسان های بی دفاع و استفاده از سلاح های ممنوعه نتوانسته کسب کند و مصوبه اخیر شورای امنیت هم حق مطلب را ادا نکرد.

کد خبر 1733949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha