طرح «کتاب گردی» بچه های مسجد اصفهان اقدامی در توسعه کتابخوانی

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، طرح «کتاب گردی» بچه های مسجد استان اصفهان اقدامی در توسعه کتابخوانی توام با برنامه های هنری، سینمایی و گردشگری اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، همزمان با هفته ملی کتاب و کتابخوانی طرح های متفاوتی در سطح کانون های مساجد استان اصفهان اجرا می شود تا از این طریق علاوه بر جذب عضو، معرفی برترین ها، ترویج فرهنگ کتابخوانی شور و نشاط اجتماعی نیز پدید آید.

طرح «کتاب گردی» بچه های مسجد استان اصفهان اقدامی متفاوت با نگرش ایجاد گردشگری فرهنگی برای اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد پیش بینی شده است.

مسئولان برنامه ریزی این طرح، برای شرکت کنندگان تخفیف خرید کتاب و تماشای فیلم در سینما ساحل و روایتگری کتاب را پیش بینی کرده اند و به مرحله اجرا می رسانند.

طرح «کتاب گردی» بچه های مسجد استان اصفهان جذابیت خاصی را برای اعضا به همراه خواهد داشت از این رو در تعامل بین بخشی این فرصت در هفته کتاب و کتابخوانی فراهم شده است.

طرح «کتاب گردی» بچه های مسجد اصفهان اقدامی در توسعه کتابخوانی

تماشای فیلم با بلیط ۲۵ هزار تومانی

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی این فرصت برای بچه های مسجد ایجاد شده تا آنان از تخفیف سینما ساحل برای تماشای فیلم های جدید بهره ببرند.

یک تیر و دو نشان طرح «کتاب گردی» بچه های مسجد استان اصفهان در قالب این طرح چند نشان شده که بهره گیری از تخفیف خرید کتاب، تماشای فیلم، گردشگری و دستیابی به نشاط اجتماعی ارمغان آن به حساب می آید.

طرح «کتاب گردی» بچه های مسجد اصفهان اقدامی در توسعه کتابخوانی

ثبت نام و هماهنگی در ستاد کانون های مساجد

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری استان اصفهان با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای این طرح، گفت: ثبت نام و هماهنگی در ستاد کانون های مساجد استان اصفهان صورت می گیرد.

محمدتقی محمدیان فرآیند اجرایی آن را ایجاد ارتباط بین مدیر مسئول و مسئولان ستاد بیان کرد و یادآورشد: به منظور برنامه ریزی بهتر لازم است تیم اجرایی کانون ها سریع تر تصمیم گیری کنند.

وی اضافه کرد: حضور نوجوانان در این طرح امکان جذب آنان در ادامه فعالیت ها را به همراه خواهد داشت و خاطره شیرینی را ترسیم می کند.

طرح «کتاب گردی» بچه های مسجد اصفهان اقدامی در توسعه کتابخوانی

خرید کتاب به عنوان هدیه گردشگری فرهنگی

خوش ذوقی مدیران مسئول کانون های مساجد نیز در این طرح، خاطره ایجاد کرد که یکی از آنان با خرید کتاب و هدیه به شرکت کنندگان زیبایی گردشگری فرهنگی را با هدیه ماندگار، در حافظه نوجوانان به ثبت رساند.

هدیه کتاب های مورد علاقه نوجوان و یا معرفی بهترین کتاب می تواند به آنان فرصت مطالعه و انگیزه کتابخوانی ببخشد.

به اعتقاد کارشناسان کتابداری و روانشناسان کودک و نوجوان، قدم زدن در فضای کتابخوانی می تواند، برای مطالعه فرهنگ سازی و انگیزه بخش باشد.

کد خبر 1734262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha