احیای فرهنگ قرآنی و دینی در جامعه و انس با قرآن ضروری است

حجت الاسلام موسوی مأنوس بودن با قرآن و مزین به اخلاق قرآنی را ضروری دانست و گفت: احیای فرهنگ قرآنی و دینی در میان کارکنان دستگاه قضا و خانواده های ایشان ضروری است.  

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن، ویژه کارکنان حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان مرکزی و خانواده های آنان با اشاره به اهمیت احیای فرهنگ قرآنی و دینی در میان کارکنان دستگاه قضا و خانواده های ایشان، گفت: کارکنان حفاظت و اطلاعات دادگستری باید در این مسیر پیشتاز و الگو باشند.  

 وی با اشاره به اینکه امروز  اتصال به کلام وحی نیاز جامعه بشریت است، ادامه داد: دوری از آن باعث خسارات فراوانی به جوامع و بروز ظلم و ستم فراوان بر انسان ها شده است.

 رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: امروز در مسئله فلسطین و جنگ غزه مشاهده می‌کنید که چگونه این کودکان، زنان و مردم مقتدر، مظلوم و مصیبت دیده به آیات قرآن کریم پناه برده‌اند و برای تسکین آلام و دردهای ناشی از ظلم و ستم رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی، آیات قرآن را با چه حرارتی، با جان و دل تلاوت می‌کنند و کودک فلسطینی زیر عمل جراحی که بدون بیهوشی انجام می‌گیرد، چگونه با صدای محکم به تلاوت آیات ارزشمند قرآن کریم می‌پردازد که اینها همه جای تأمل و تفکر دارد و آدمی را به تعمق و بینش در آیات نورانی قرآن فرا می‌خواند، لذا تلنگری است بر ما که چقدر به کلام حق مراجعه داریم، کلامی که به فرموده خود حضرت حق تعالی، استوارترین راه‌ها را برای هدایت بشریت به ارمغان آورده است.  
 

این مقام مسئول با بیان اینکه مشکلاتی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم، به خاطر همین است که اخلاق قرآنی در میان ما حاکم نیست، اظهار کرد: اگر زندگی ما زندگی قرآنی باشد، مطمئناً از آن نور ساطع خواهد شد و ظلمت، تاریکی، ناراحتی و اضطراب، هیچ قرابتی با کلام نورانی حضرت حق ندارد.  

 نماینده عالی قوه قضاییه در استان مرکزی خطاب به شرکت کنندگان در مسابقات، بیان کرد: به مسابقات اکتفا نکنید و قرآن را به میان زندگی خود بیاورید.  

حجت الاسلام موسوی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، خاطر نشان کرد: ایشان می‌فرمایند: «قرآن پیمان خدا با مردم است، پس یقیناً برای شخص مسلمان سزاوار است که با دقت در پیمان خویش بنگرد و از آن در هر روز، پنجاه آیه بخواند»، لذا اگر کسی این پنجاه آیه را با توجه کامل بخواند، برای رسیدن موعد بعدی آن قطعا لحظه‌شماری خواهد کرد و این از جذابیت‌های والای قرآن کریم و آیات نورانی و زیبای وحی است.

 وی با اشاره به زندگی حضرت امام خمینی(ره) بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره) زمانی که در واپسین روزهای عمر با برکت خود در بیمارستان و در بستر بیماری بودند، در طول شبانه‌روز ۱۲ بار قرائت آیاتی از قرآن کریم داشتند که این مهم برای ما پیروان آن حضرت، بسیار آموزنده است.  


 حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به کلام پیامبر گرامی اسلام(ص) در رابطه با قرآن و اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی نیز  گفت: ایشان کسانی که حامل و عامل به قرآن هستند را شریف‌ترین و گرامی‌ترین افراد امت خود می‌دانستند، لذا اگر مأنوس با قرآن و مزین به اخلاق قرآنی باشیم، مطمئناً به آن شخصیت و کرامت بالایی که در نظر رسول خدا(ص) است، دست پیدا خواهیم کرد.  


 گفتنی است، در پایان این مراسم از نفرات برتر این مسابقات در چهار رشته: ترتیل، حفظ، ترجمه و تفسیر با اهدای لوح سپاس، تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1734346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha