بهره گیری بهینه از فضای دیجیتال در بخش های فرهنگی، دینی به ویژه فرهنگ مطالعه ضروری است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی با اشاره به اهمیت بهره گیری صحیح از فضای دیجیتال و مجازی، گفت: با مدیریت بهینه باید از فضای دیجیتال و مجازی بهره بگیریم و این مهم برای انجام امور فرهنگی، دینی، اسلامی و به ویژه فرهنگ مطالعه مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار شبستان از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی  عصر امروز یکشنبه (۲۸ آبان) در همایش تقدیر از خادمان و فعالان کتاب و کتابخوانی و برگزیدگان کتاب سال استان مرکزی در اراک، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: همه عالم وجود کتاب حکمت، عظمت و رحمت خدا است و همه انبیاء الهی با کتاب آمده و مردم را به راه حق و خدا حق و خدا پرستی دعوت کرده اند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه استان مرکزی ظرفیت خوبی در حوزه فرهنگی و دینی دارد، بیان کرد: آقایان و بانوان محقق، اندیشمند و بسیار ارزشمند که از این خطه عالم پرور و فرهنگ دوست در عرصه های مختلف علمی، دینی، آموزشی و فرهنگی خوش درخشیدند الگویی برای نسل جوان هستند و معرفی آنها به جامعه امری ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه با بیان اینکه یکی از هدف های توسعه کشور، توسعه همه جانبه علمی است، ادامه داد: باید در علوم مختلف در تراز جهانی حرکت کنیم در علوم اسلامی پیشگام و علوم دینی هم که جایگاه خود را دارد که باید در این علوم سرآمد باشیم.

این مقام ارشد استان در ادامه با اشاره به اینکه امروز فضای دیجیتال و مجازی هم فضای پیشرفت و تلاش است، بیان کرد: نباید از این فضا غافل شویم و به بهره گیری درست از آن پرداخته و این مهم را به فرزندان نیز آموزش دهیم، ولی باید مراقب باشیم در آن غرق نشویم و با مدیریت بهینه از این فضا در راستای شکوفایی علمی و فرهنگی بهره برداری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما باید اهل بیت علیهم السلام و ائمه اطهار علیه السلام را الگوی خود قرار دهیم، ادامه داد: معیار ما در زندگی افرادی همچون علی ابن ابیطالب (ع) زینب کبری(س)، امام خمینی (ره) و بزرگان دین هستند و نباید این معیارها را با معیارهای دنیوی اشتباه کنیم چرا که همه این بزرگان اهل علم و دانش بودند و ما نیز باید با الگو قرار دادن این بزرگان و حرکت در مسیر علمی ایران اسلامی را به قله های رفیع سعادت و سربلندی برسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به نقش آموزش و پرورش در این راستا، خاطر نشان کرد: آینده سازان ایران اسلامی بخشی از ساعات زندگی خود را در مدارس و در اختیار آموزش و پرورش و معلمان هستند که آموزش و پرورش باید نقش خود را در این راستا به درستی ایفا کرده و کودکان و نوجوانان را به مطالعه کتاب ترغیب کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از اهداف جمهوری اسلامی، رشد همه جانبه مهارت و فناوری است و باید در علوم انسانی حرف برای گفتن داشته باشیم و در این راستا تلاش کنیم، گفت: در علوم اسلامی، بستر برای تحولات تمدن ساز اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

این مقام ارشد استان همچنین به رشادت های رزمندگان حماس و عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و ادامه داد: حمایت مردم از حماس موجب شد تا پیروزی در جبهه نبرد برای گروه حماس رقم بخورد چرا که این دلیر مردان در برابر رژیم صهیونسیتی از همه ظرفیت استفاده کردند.

کد خبر 1734448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha