اجلاس سراسری نماز با عنوان “نماز نسل نو” در زنجان برگزار می‌شود

حجت الاسلام سلیمانی گفت: اجلاس سراسری نماز با عنوان نماز نسل نو با رویکرد مدرسه، مسجد و دانشگاه در نیمه دوم آذرماه در استان زنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر ارشاد در امور فرهنگی، بخش‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران را  در حال تلاش و برنامه‌ ریزی  در حوزه نماز عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در پیام خود به اجلاس بیست و نهم فرمودند؛ پدران و مادران، معلمان و استادان، اندرزگویان و راهنمایان این حقیقت را در رابطه‌ی میان نماز و جوانان به یاد داشته باشند و  وظیفه‌ای را که بر دوش آن‌هاست بشناسند؛ مدارس، دانشگاه‌ها به طور ویژه دانشگاه فرهنگیان و صداو سیما و دیگر دستگاه‌های فرهنگ ساز در شمار مخاطبان اصلی اقیموا الصلاه جای می‌گیرند.

ارباب سلیمانی، توجه ویژه به نماز نسل نو را از تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری  برشمرد و افزود: اجلاس سراسری نماز با عنوان نماز نسل نو با رویکرد مدرسه، مسجد و دانشگاه در نیمه دوم آذرماه، در استان زنجان برگزار خواهد شد.

مشاور وزیر، با تاکید بر مسئله شناسی و شناسایی موانع موجود برای رونق نماز در بین نسل نو اضافه کرد: فعالیت‌های بسیاری در زمینه دعوت این نسل به نماز انجام شده است که برخی به نتیجه مطلوب رسیده و در برخی نتیجه مدنظر حاصل نشده است که باید دلایل عدم موفقیت و ناکامی را شناسایی و  برای رفع آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

دبیر ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی نماز توسط ستاد اقامه نماز کشور خبر داد و افزود: در این کمسیون که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در آن حضور دارد موضوع نماز نسل نو و رونق بخشی به آن  بررسی می شود امیدواریم در این جلسات، تصمیمات متناسب با حوزه ماموریتی هر دستگاه اتخاذ و برای اجرایی شدن آن ابلاغ شود.

وی با اشاره به تشکیل کمسیون ملی نماز با حضور نمایندگان ۱۴ دستگاه از ابلاغ تشکیل شوراهای  استانی خبر داد و افزود: پس از تشکیل شورای اقامه نماز استان با همکاری رابط اقامه نماز و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان‌ها، نظرات کارشناسی آنان در راستای رونق بخشی به نماز نسل نو دریافت و بررسی خواهد شد.

سلیمانی نظرات کارشناسی ارسال شده از سوی استان‌ها را دستاوردی خوب برای ستاد برشمرد و افزود: پیشنهادات دریافت شده در کمسیون مرکزی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت و پس از جمع بندی و تأیید نهایی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سی‌امین اجلاس سراسری نماز در زنجان ارائه خواهد شد.

مشاور وزیر ، سامانه سجاده را سامانه‌ای برای سنجش عملکرد برنامه ها و اقدامات دستگاه های اجرای در حوزه نماز عنوان کرد و افزود: این سامانه از بیست و یکم آبان ماه برای ثبت اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو فعال شده است و همکاران حوزه ستادی و استانی برای نمایش میزان فعالیت‌ها و اثربخشی آن‌ها باید موارد عنوان شده را در این سامانه به همراه مستندات مربوطه ثبت کند.

حجت الاسلام  سلیمانی اقدامات ثبت شده در سامانه را کارنامه عملیاتی وزارتخانه دانست و افزود: این کارنامه نشان‌دهنده‌ی نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در احیاء امر نماز در ابعاد مختلف است.

وی در پایان با اشاره به آیات قرآن کریم نماز را موجب خیر و برکت برشمرد و گفت: اگر به دنبال پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستیم، باید نماز را ابتدا در خانواده و پس از آن در مدرسه و دانشگاه و ادارات و جامعه ترویج و توسعه دهیم و به هر میزان که فرهنگ نماز در جامعه جاری و ساری گردد به همان میزان آسیب های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 1734968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha