مسجد مهمترین نهاد فرهنگی در اسلام است

معظمی گفت: مسجد مهم‌ترین نهاد فرهنگی در اسلام است که در آن به ‌صورت مستقیم و چهره‌به‌چهره، احکام، دستورات و ارزش‌های دینی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

عیسی معظیمی، مسئول خانه قرآن سردار سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار داشت: هیچ پایگاهی به اندازه مساجد در تبلیغ اسلامی ایفای نقش نکرده است و از زمان رسول خدا(ص) تاکنون اذان،‌ نماز، وعظ و خطابه از مهم‌ترین برنامه‌های مساجد بوده و می‌باشد.

معظمی افزود: خانواده‌ها و مربیان تربیتی قرآن باید از فرزندان خود در برپایی نماز جماعت و شرکت در مراسم مذهبی تشکر و قدردانی کنند تا فرزندان نسبت به انجام دوباره آن رغبت بیشتری داشته باشند.

وی از مساجد به عنوان نخستین پایگاه تربیتی در اسلام اشاره و عنوان کرد:حضور جوانان در مساجد به‌ عنوان کانون‌های انسان‌سازی، مهم‌ترین ابزار بازدارنده انسان از لغزش‌های دنیوی و عذاب خروی است.

مسئول خانه قرآن سردار سلیمی گفت: ضرورت دارد والدین گرامی و مسئولین امر به‌ عنوان اولین الگوهای عملی جوانان از این ابزار موثر برای مقابله با سردرگمی‌ها و انحرافات خود و فرزندانشان بهره گیرند.

گفتنی است؛ خانه قرآن سردار سلیمی از خانه  قرآن های فعال وابسته به اداره تبلیغات اسلامی است و به مدت 3 سال است در راستای حضور و ترغیب نوجوانان و جوانان به سوی مباحث دینی و مذهبی فعالیت می کند.

کد خبر 1734988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha