استقبال هنرمندان از چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان

حجت الاسلام سید احمد حسینی امیدواریم بتوانیم آینده تئاتر جنوب کرمان را با جوانان هنرمندی که در این جشنواره شرکت کردند، بسازیم.

حجت الاسلام سید احمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، در حاشیه برگزاری چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، گفت: امسال این جشنواره به میزبانی شهر کهنوج برگزار شد و خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ابراز کرد: آثاری که در این جشنواره شرکت کردند دارای نقاط قوت بسیاری هستند و همچنین کارگردانان با تجربه ای در این جشنواره حضور دارند.

وی اظهار کرد: در دومین روز از چهاردهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، ۲ اثر نمایشی از کهنوج، یک اثر از رودبار جنوب و یک اثر از جیرفت به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم آینده تئاتر جنوب کرمان را با جوانان هنرمندی که در این جشنواره شرکت کردند، بسازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان عنوان کرد: سعی کردیم کارگاه های آموزشی را با حضور داوران جشنواره برگزار کنیم تا هنرمندان شهرستان بتوانند از ظرفیت داوران به خوبی استفاده کنند و در این بین جلسات نقد و بررسی را هم برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: اکثر هنرها تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفتند و تنها هنری که مادر همه هنرها است و هوش مصنوعی نمی تواند به آن ورود کند هنر تئاتر است.

حجت الاسلام حسینی تمرکززدایی برگزاری جشنواره ها از مراکز استان ها را یکی از سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای عدالت فرهنگی برشمرد و خاطرنشان کرد: جنوب کرمان به ویژه شهرستان کهنوج از ظرفیت بالایی در زمینه تئاتر برخوردار است که بر همین اساس تصمیم گرفته شد تا چهاردهمین دوره از جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان در کهنوج برگزار شود.


وی یادآور شد: تجهیزات سالن شهید میثم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهنوج نیازمند نوعی تغییرات در جهت برگزاری جشنواره بود که پس از رایزنی‌های صورت گرفته مشکل این مهم رفع شد و شاهد برگزاری این جشنواره هستیم.

کد خبر 1735068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha