هرکسی که تفکر و روحیه جهادی دارد بسیجی است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: بسیجی بودن فقط به عنوان و داشتن کارت بسیجی نیست، بلکه هرکسی که تفکر و روحیه جهادی دارد همچنین دل در گروی عشق امامین انقلاب داشته و به ارزش‌ها و آرمان‌ها پایبند است، بسیجی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی، امروز سوم آذر در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ارومیه گفت: شرایط و مقتضیات آن زمان و نخستین روزهای پیروزی اتقلاب حضرت امام را مُجاب کرد که نسبت به تاسیس بسیج مستضعفین تصمیم بگیرند.

وی افزود: از همان بدو انقلاب در بسیاری از نقاط کشور تهدیداتی علیه نظام و انقلاب وجود داشت و گروهک‌های تجزیه‌طلب، تروریست به دنبال سهم‌خواهی از نظام و انقلاب بودند و خواسته‌های غیر معقولی را مطرح می‌کردند به طوری که این تهدیدات حتی در شهرهای مرزی آذربایجان غربی از جمله ارومیه نیز وجود داشت.

سردار رجبی ادامه داد: بسیجی بودن فقط به عنوان و داشتن کارت بسیجی نیست، بلکه هرکسی که تفکر و روحیه جهادی دارد همچنین دل در گروی عشق امامین انقلاب داشته و به ارزش‌ها و آرمان‌ها پایبند است، بسیجی است.

ایمان و بصیرت  عنصر اصلی تفکر بسیج است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: ایمان و بصیرت  عنصر اصلی تفکر بسیج است و بسیج یک شبکه گسترده مردمی است که در جای جای کشورمان حضور فعال دارد.

رجبی گفت: مردم آذربایجان غربی در دو جبهه حضور داشتند که یکی هشت سال دفاع مقدس بود و دیگری مقاومت مقابل گروهک‌های ضدانقلاب داخل منطقه بود.

وی به برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان در سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و بیان داشت: نخستین کنگره در سال ۹۶ برگزار شد که امید است با همت مسئولین کنگره دوم نیز با شکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار شود و در این راستا یادمان و المان‌هایی در خور شان شهدا ایجاد شود.

کد خبر 1735317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha