استاندار خراسان جنوبی خواستار جهانی شدن پنبه مله خوسف شد

قناعت گفت: پارچه بافی مله خوسف  قابلیت جهانی شدن را دارد که این پرونده باید به صورت قابل دفاع بودن در یونسکو طراحی شود تا نتیجه بخش باشد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت شامگاه (۳ آذر) در اختتامیه ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان جنوبی که با حضور معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهار کرد: استان خراسان جنوبی به جهت عقب ماندگی های تاریخی در زیر ساخت ها دچار ضعف است و دولت سیزدهم بیشترین وقت و انرژی خود را برای جبران این کمبودها گذاشته است. 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی بیش از دو دهه از خشکسالی رنج می برد،  گفت: بحث انتقال آب از دریای عمان را پیگیری کردیم و هم اکنون دارای پیشرفت خوبی و در مرحله مسیرسازی است. 


قناعت گفت: راه آهن از دغدغه های جدی مردم است که اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومانی در فاز اولیه نیاز دارد که با پیگیری هایی که از طریق تهاتر نفتی و مجوز رهبری گرفته شد، ۶ هزار میلیارد تومان نفت برای این مهم فروخته شد و به زودی وارد استان ما می شود. 

وی گفت: صنعت، معدن، کشاورزی و مرز از پیشران های اقتصادی در کنار صنایع دستی است و  این استان ۹ اثر ثبت جهانی در ۶ موضوع را دارد. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: پارچه بافی مله خوسف این قابلیت جهانی شدن را دارد که این پرونده باید به صورت قابل دفاع بودن در یونسکو طراحی شود تا نتیجه بخش باشد. 

قناعت گفت: در کنار تامین زیرساخت ها، میراث فرهنگی هم از پیشران های اقتصادی خراسان جنوبی تعریف شده و نمایشگاه های صنایع دستی خراسان جنوبی تخصصی با محوریت هنر دست و سنگ برپا شده است. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: در نمایشگاه صنایع دستی مشکلات صنعتگران هم بررسی شده است و حضور ۲۶ استان کشور را در نمایشگاه امسال قدر می دانیم.

وی افزود: این نمایشگاه سراسری فرصتی برای ظهور و بروز صنعتگران و ایجاد بازارهای نو و زمینه ای برای تعالی و پیشرفت صنعتگران و استان خراسان جنوبی است.

کد خبر 1735382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha