احداث پارک آبی در بیرجند

پارک آبی و شهربازی با همکاری شورا و شهرداری بیرجند در مرکز استان خراسان جنوبی احداث می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از خراسان جنوبی، سید نادر علوی- مدیر سرمایه گذاری شهرداری بیرجند امروز دوشنبه (۶ آذر) در صحن علنی شورا از احداث مجموعه پارک آبی و شهربازی در حاشیه بلوار صنعت و معدن خبر داد.

مدیر سرمایه گذاری شهرداری بیرجند با بیان اینکه اجرای این پروژه از سال گذشته به نحوی که قابلیت جذب گردشگر و ایجاد جاذبه داشته باشد، در دستور کار قرار گرفته است، افزود: بخش اعظم این پروژه به حوزه سرمایه گذاری محول شده است.

علوی با اشاره به اجرای اقداماتی مانند گرفتن مشاور، برنامه ریزی برای موارد تأمین مالی و... گفت: در این راستا به سراغ یکی از مالکان پارک آبی کشور رفته و جلساتی به صورت آنلاین با وی برگزار شده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای پارک آبی را بالغ بر ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان و شهربازی را ۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این مجموعه در زمینی به مساحت ۲۸ هزار متر احداث می شود که ۲۰ هزار متر برای شهربازی و ۸ هزار متر به پارک آبی اختصاص می یابد.

علوی با بیان اینکه دریافت استعلامات، اجرای این مجموعه در هر دو بخش به طور همزمان شروع شده است، یادآور شد: مطالعات فاز اول انجام و مطالعات فاز دوم تا پایان آذر ماه انجام می شود.

به گفته وی در این پروژه تأسیسات، المان قلعه بیرجند، قسمت های تجاری، امکانات تفریحی و رفاهی و...تعبیه شده است.

مدیر سرمایه گذاری شهرداری بیرجند با اشار به اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این پروژه گفت: برای حل این مشکل نیاز به مشارکت شورا در زمینه تهاتر زمین، اعمال بسته های تشویقی برای اراضی، پروانه و... با هدف جذب سرمایه گذار می باشد.

عباس سروری یکی از اعضای شورای شهر بیرجند با بیان اینکه موارد مرتبط به تأمین منابع مالی برای اجرای این پروژه از کجا خواهد بود؟ گفت: با توجه به این مهم که شهربازی صیاد سال‌ها رها مانده است، اجرای این پروژه توجیه اقتصادی دارد؟

مدیر سرمایه گذاری شهرداری بیرجند در خصوص شهربازی صیاد گفت: این مکان در اختیار سازمان پارک‌ها بوده وبه تازگی در اختیار حوزه سرمایه گذاری قرار گرفته است و چندین مورد فراخوان داده شده و باید برای در اختیار قرار دادن این پارک به سرمایه گذار اطراف شهربازی فنس کشی شود.

به گفته علوی وسایل شهربازی های موجود شهر برای کودک و نوجوانان بوده و تنها دو دستگاه برای بزرگسالان تعبیه شده است و در بیرجند شهربازی بزرگسالان نداریم و اجرای این پروژه به رفع این مشکل کمک می کند.

در ادامه مهدی بهترین- شهردار بیرجند با بیان اینکه در بیرجند به تعداد انگشتان یک دست هم سرمایه گذار نداریم، گفت: برای جذب سرمایه گذار باید شرایط را فراهم کرد.

وی گریزی به نامه و درخواست شهرداری به شورا در مرداد ماه امسال زد و گفت: پاسخ شورا در آبان ماه داده شد و به این ترتیب اعتباری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از دست رفت و فرصت ها برای سرمایه گذاری و... سوزانده شد.

بهتریک از تکمیل اطلس سرمایه گذاری بیرجند خبر داد و گفت: در این اطلس ۱۷ پروژه و طرح قابل سرمایه گذاری گنجانده شده است و در زمان حضور سرمایه گذار این اطلس در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی گریزی به پروژه ایر لاین زد و با بیان اینکه شورا با اجرای این پروژه هم موافقت نکرد، افزود: روش های سرمایه گذاری نوین بوده و با روش های سرمایه گذاری سنتی متفاوت است.

حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد- رئیس شورای شهر بیرجند هم در این زمینه گفت: باید اینگونه موارد و درخواست ها با قید فوریت به شورا ارسال تا در اسرع وقت بدون از دست دادن فرصت ها، مورد رسیدگی قرارگیرد.  

وی با بیان اینکه کلیت طرح تصویب شده است، خطاب به مدیر سرمایه گذاری شهرداری گفت: در چارچوب قانون شورا و شهرداری به ادامه کار این پروژه ادامه دهید.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر هم با بیان اینکه باید مصالح شهر را در نظر گرفت، گفت: ایجاد شادی و نشاط در جامعه مورد تأکید مسئولان و امری مهم است و نباید به دنبال داشتن توجیه اقتصادی طرح باشیم.

مرتضی یزدان شناس افزود: بسیاری از طرح ها مانند اتوبوس رانی و... توجیه اقتصادی برای شهرداری ندارد اما با هدف خدمات دهی به شهروندان انجام می شود و باید در این راستا نگاه‌ها را تغییر داد.

فرید فروزانفر- یکی دیگر از اعضای شورای شهر با بیان اینکه در دوره ۲۰ ماهه چه تعداد پروژه تعریف و چه تعداد سرمایه گذار جذب شده است، گفت: برای جذب سرمایه گذار نیاز به داشتن طرح توجیهی و مشورت گرفتن از افراد مطلع است.

در ادامه پس از قرائت تعدادی از نامه های شهروندان نامه ای از یکی از مؤسسات مردمی درخصوص معلولان مبنی بر درخواست کمک مالی به تعداد ۸۰ نفر از معلولان جسمی و حرکتی در روز معلول قرائت شد که پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورا مقرر شد پس از اخذ تأییده لازم از بهزیستی بیرجند برای ۸۰ نفر معلول جسمی و حرکتی کارت هدیه در نظر گرفته شده و در مسابقه پیاده روی به این تعداد معلول اهدا شود.

کد خبر 1735900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha