طرح پیوند نسل آرمانی با مسجد برگزار شد

حجت الاسلام یوسف سالاری با اشاره به اجرای طرح پیوند نسل آرمانی با مسجد، تصریح کرد: هدف و انگیزه از اجرای این طرح، آشنایی با احکام و معارف اسلامی و همچنین تبیین مبانی دین مبین اسلام برای نوجوانان و تربیت دینی آنها است.

حجت الاسلام یوسف سالاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: خداوند در سوره توبه آیه ۱۸  می فرماید؛ «انَّمَا یعْمُرُ مَسَـجِدَ اللَّهِ مَنْ ءَامَنَ بِاللَّهِ وَالْیوْمِ الأخر وَأَقَامَ الصَّلَوهَ واتَی الزَّکَوه وَلَم یخْش إِلاَّ اللَّهَ فَعَسَی أُولئکَ أَن یکُونُوا مِنَ المُهتَدِین».

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بازاریان جیرفت افزود: خداوند در این آیه شریفه می فرماید؛ مساجد الهی را کسی آباد می کند که ایمان به خدا و روز قیامت آورده، نماز را برپا دارد و زکات را بپردازد و از چیزی جزء خدا نترسد، ممکن است چنین گروهی هدایت یابند.

وی با بیان اینکه امروز مساجد پایگاه تمدن سازی و پرورش نسل منتظر ظهور هستند، ابراز کرد: مساجد نسلی را تربیت و پرورش داده اند که تاریخ ایران و جهان بی نظیر است که سیدالشهدای مقاومت سپهبد شهید قاسم سلیمانی نمونه ای جاودانه از پرورش یافتگان مساجد است.

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اجرای طرح پیوند نسل آرمانی با مسجد، تصریح کرد: هدف و انگیزه از اجرای این طرح، آشنایی با احکام و معارف اسلامی و همچنین تبیین مبانی دین مبین اسلام برای نوجوانان و تربیت دینی آنها است.

 امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بازاریان جیرفت اضافه کرد: دانش آموزان نوجوان با شرکت در این طرح نمازهای یومیه خود را در مسجد اقامه می کنند و بدین ترتیب با مسجد آشنا و مأنوس می شوند و در واقع می توان گفت این طرح بین نسل نوجوان با مسجد پیوند برقرار می کند.

وی بیان کرد: امروز نوجوانان مدرسه آدینه با حضور در مسجد و تکیه محبان ابوالفضل العباس (ع) بازاریان در این طرح شرکت کردند.

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه طرح پیوند نسل آرمانی با مسجد در همه مدارس سطح شهرستان قابل اجرا است، اظهار کرد: امروز دهه نودی ها مشتاقانه برای دوستی و حرف زدن با خدا در مسجد ماوا گرفته اند.

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بازاریان جیرفت یادآور شد: این طرح به منظور حضور دانش آموزان دهه نودی در مساجد و دست یابی به مسجد تراز اسلامی اجرا می شود.

وی عنوان کرد: «انا نأمر صبیاننا بالصلاة اذا کانوا بنی خمس سنین، فمروا صبیانکم بالصلاة اذا کانوا بنی سبع سنین» در این حدیث شریف امام باقر (ع) می فرمایند؛ هنگامی که فرزندان ما پنج ساله شدند دستور می دهیم نماز بخوانند، پس شما هم وقتی فرزندانتان به هفت سالگی رسیدند آنها را به نماز دستور دهید.

کد خبر 1735910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha