انقلاب اسلامی ایران بدون حضور زنان پیروز نمی شد

فراهانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مخالف حضور زن در جامعه نیست، گفت: اگر زنان به صحنه نمی آمدند انقلاب اسلامی به این شکل به وقوع نمی پیوست و در تمام صحنه ها از ابتدای انقلاب تاکنون همواره حضور اجتماعی زن پررنگ بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، منصوره فراهانی امروز پنجشنبه (۹ آذر) در همایش آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران خراسان جنوبی اظهار داشت: مقام معظم رهبری چند سال است که بر روی جهاد تبیین تاکید دارند.

استاد حوزه علمیه نرجس بیرجند در خصوص اهمیت نقش و جایگاه زن در منظومه اندیشه اسلامی گفت: باید برای جوانان و نسل جدید به روشنگری این موضوع بپردازیم و قطعا آن را می پذیرند.

وی ادامه داد: حضور اجتماعی زن بعد از انقلاب افزایش پیدا کرده و اسلام برای زن ارزش بسیاری قائل است و همیشه نیاز داریم راجع به بدیهی ترین مسائل با نسل جوان ارتباط برقرار کنیم.

فراهانی با بیان اینکه مسئله زن پیچیدگی دارد که در طول تاریخ با فراز و نشیب مواجه بوده است، افزود: زن غیر از آن حقیقت انسانی، جلوه های مختلفی دارد که باید هویدا و شخصیت حقیقی اش شناخته شود و اگر برای زن عفاف و حجاب توصیه می شود به خاطر همین شخصیت حقیقی اش است تا انسانیتش دیده شود.

استاد حوزه علمیه نرجس بیرجند در ادامه بیان کرد: اگر دین مبین اسلام بر روی عفاف و حجاب تاکید دارد به این دلیل است که شخصیت و هویت و کمالات اصلی و حقیقی زن بیشتر نمایان شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مخالف حضور زن در جامعه نیست، افزود: اگر زنان به صحنه نمی آمدند انقلاب اسلامی به این شکل به وقوع نمی پیوست و در تمام صحنه ها از ابتدای انقلاب تاکنون همواره حضور اجتماعی زن پررنگ بوده است.

فراهانی عنوان داشت: اگر زنان در دوران دفاع مقدس خود را کنار می کشیدند این افتخارات آفریده نمی شد و برگ زرین دفاع مقدس رقم نمی خورد و از برکات انقلاب اسلامی است که به زنان هویت داده شده است.

استاد حوزه علمیه نرجس بیرجند ادامه داد: زنان در کنار کارهای اجتماعی خود به خانه داری هم افتخار کنند و متاسفانه همواره نسبت به زن یک افراط و تفریط شده بود.

وی در خصوص جایگاه زن در قرآن گفت: قرآن کریم نقش هدایت گری دارد و زن در همین جایگاه از یک پایگاه عظیم برخوردار است و قرآن تنها برای هدایت مرد که نیامده است و خداوند و قرآن کاری به جنسیت ندارد.

فراهانی در پایان بیان کرد: خداوند رحمان، معلم و رحمتش فراگیر است و شاگردهای خدا،زن و مرد هستند و بحث زن و مرد معنا ندارد.

کد خبر 1736403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha