مبلغ فرهنگی بانوان را در مسجد تربیت کنیم/۶۶ کانون تخصصی بانوان سهم آذربایجان غربی

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: یکی از اهداف اصلی کانون های فرهنگی و هنری تخصصی بانوان تربیت مبلغ فرهنگی در مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، صبح امروز در همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران که به صورت وبینار و با حضور تمام کانون های فعال در حوزه بانوان استان در سالن جلسات اداره کل ارشاد برگزار شد، گفت: یکی از بایدهایی که کانون تخصصی خواهران تشکیل شده این است که مسجد مدنظر حتما باید کانون فرهنگی و هنری عمومی را داشته باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی با بیان اینکه درحال حاضر یک هزار و۳۶۱ کانون فرهنگی هنری در مناطق شهری و روستایی استان فعال هستند،  گفت: درحال حاضر کانون هایی در سطح استان هستند که ویژه خواهران در حوزه های مختلف چون حجاب، جوانی جمعیت،  کلاس های مشاوره و کارآفرینی فعالیت می کنند. 

کانون های فرهنگی و هنری دستیار فرهنگی امام جماعت هستند

وی افزود: کانون به آن معنا که در واقع دستیار فرهنگی امام جماعت تعریف شده‌اند و آنچه که از برنامه ها و اهداف مسجد است بسترسازی در حوزه فرهنگ، جذب نوجوانان و جوانان و علاقمند کردن این قشر به برنامه ها و رویدادهای فرهنگی در کنار توجه به استعدادهای هنرمند انقلابیاست.

رضایی با بیان اینکه بستر اصلی فعالیت ما مسجد است، گفت: تمام فعالیت های ما باید در مسجد انجام گیرد و نباید این مهم را به هیچ عنوان فراموش کنیم.

وی گفت: همچنین اساس تمام کارها ایجاد تشکیلات منسجم است در ایجاد تشکیلات نباید معطل ماند و جماعت و کار جمعی باعث تسریع امور، تقسم کارها و افزایش کارایی و بهبود شرایط می شود.

رضایی آشنایی کامل با کانون و وظایف آن، حضور در کلاس های آموزشی، مصاحبه با مدیر کانون و  احیای جایگاه ستاد را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

وی تدوین و بروزرسانی سند پشتیان هویت بخشی، معرفی و آشنایی با ستاد و کانون ها، تقویت سازکارهای ارتباطات ستاد با جامعه رسانه ایی و حضور اثر بخش در مبادی تصمیم ساز راجز پرژه های  کانون های تخصصی مطرح کرد.

مبلغ فرهنگی بانوان را در مسجد تربیت کنیم/۶۶ کانون تخصصی بانوان سهم آذربایجان غربی

۶۶ کانون فرهنگی هنری تخصصی بانوان سهم آذربایجان غربی

رضایی ادامه داد: ۶۶ کانون فرهنگی هنری ویژه بانوان در شهرستان‌های مختلف استان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: توجه به مباحث خانواده محوری و همچنین در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه دختران جوان و بانوان و با هدف تقویت هویت دینی و ملی، ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی و ایجاد نشاط و شادابی در بین بانوان استان راه‌اندازی خواهد شد.

مبلغ فرهنگی بانوان را در مسجد تربیت کنیم/۶۶ کانون تخصصی بانوان سهم آذربایجان غربی

گفتنی است؛ در این همایش، کارشناسان و متخصصان حوزه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، به ارائه مباحث آموزشی در زمینه‌های اهمیت نقش و جایگاه زن در منظومه اندیشه اسلامی، قرآن و معارف اهل بیت (ع) در خصوص جایگاه زن و جایگاه زن در نظام فکر فرهنگی و معرفتی انقلاب اسلامی پرداختند.

همچنین در این مراسم کانون های دیگر بصورت ویبنار مشارکت فعال داشتند.

کد خبر 1736411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha