مدیران کانون‌های تخصصی خواهران برای احیاء کارکردهای مسجد تراز اسلامی گام بردارند

زاله گفت: مدیران کانون‌های تخصصی خواهران در راستای احیاء کارکردهای مسجد تراز اسلامی گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، زینب زاله مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران به نقش محوری بانوان در خانواده اشاره و اظهار کرد: زنان و مادران ما نقش بسیار موثری در تربیت نسل آینده ساز کشور بر عهده دارند.

زاله، تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده، تقویت هویت مادری، ترویج ازدواج بهنگام و جوانی جمعیت، تأثیر تک‌فرزندی و پیامدهای آن، مقابله با مسئله سقط جنین و ناباروری را از جمله مسائلی برشمرد که مدیران کانون‌های تخصصی خواهران می‌توانند در بستر مساجد و در راستای احیای کارکردهای مساجد به آن بپردازند.

وی اضافه کرد: مدیران کانونهای تخصصی خواهران می توانند با پرداختن به موارد یاد شده در تحقق زن تراز انقلاب اسلامی تاثیرگذار باشند.

بهزاد کیامهر مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان نیز در ابتدای این همایش با تاکید بر احیاءکارکردهای مسجد تراز اسلامی گفت: آثار معنوی، اجتماعی، سیاسی، علمی، اخلاقی و تربیتی حضور زنان در مساجد ضرورت تشکیل کانون‌های تخصصی خواهران را می‌طلبد که در همین راستا در سال جاری تشکیل 31 کانون خواهران در دستور کار ستاد کانون‌های مساجد کردستان قرار گرفت که تا کنون 25 باب از این تعداد کانون عملیاتی شده است.

کد خبر 1736462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha