ترویج گفتمان حقیقی هویت زن در جامعه اسلامی رسالت کانون‌های تخصصی خواهران است

حجت الاسلام خداداده در پیامی که ابتدای آیین دوره آموزشی مدیران تخصصی خواهران پخش شد آورده است: تعریف کانون تخصصی خواهران با توجه به موضوع زن و خانواده طرح ریزی شده است تا در مسیر تحقق مسجد تراز اسلامی شاهد احیاء هویت زن مسلمان ایرانی به معنای حقیقی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان البرز، حجت الاسلام خداداده در پیامی که ابتدای آیین دوره آموزشی مدیران تخصصی خواهران یکشنبه ۱۲ آذر در سالن اجتماعات ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز پخش شد آورده است: انتظار می رود این دوره از آموزش ها و برنامه های مسجد محور گامی در مسیر تحقق فرمایشات امامین انقلاب باشد.

رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور می افزاید: تعریف کانون تخصصی خواهران با توجه به موضوع زن و خانواده طرح ریزی شده است تا در مسیر تحقق مسجد تراز اسلامی شاهد احیاء هویت زن مسلمان ایرانی به معنای حقیقی باشیم.

وی با اشاره به اینکه نشست ها و مسافت های استانی مانع دیدارم با مدیران کانون های تخصصی خواهران شد توضیح داد: تعریفی که از کانون های تخصصی خواهران داریم در مقام اول باید بدانیم که این کانون ها برش کانون خواهران مساجد نیستند و بنا نیست که عملیات هایی که در کانون های عمومی داریم برعهده کانون های تخصصی خواهران قرار دهیم.

حجت الاسلام خداداده عنوان کرد: موضوع و محور کانون تخصصی خواهران تربیت دختران تراز اسلامی، اصالت و ارزشگذاری اصالت زن در جامعه را دنبال می کنند و برای ترویج این گفتمان نیاز به گروه هایی در کشور بودیم که با دریافت آموزش این امر را مدیریت و هدایت کنند.

ترویج گفتمان حقیقی هویت زن در جامعه اسلامی رسالت کانون‌های تخصصی خواهران است

فرآیند راه اندازی کانون های تخصصی خواهران بیش از یک هزار در سطح کشور است

رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اعلام این نکته که تا کنون بیش از یک هزار کانون تخصصی خواهران با محوریت مساجد راه اندازی شده است تصریح کرد: فرآیند تشکیلاتی انتخاب شما مدیران کانون های تخصصی خواهران با تأیید امام مسجد و هیئت امناء انجام شده است و پس از این دوره هایی را با هدف رشد و غنی سازی این گفتمان برپا می شود.

حجت الاسلام خداداه خاطرنشان کرد: انتظار می رود هر یک از مدیران تخصصی خواهران با باور به جایگاه و اهمیت نقش خود در ترویج گفتمان زن اسلامی فعالیت های شاخص و هدفمندی را انجام دهند.

بازتعریف و بازطراحی نقش زن متناسب با هویت اسلامی آن و اصالت زن از محورهای نهایی بیانات حجت الاسلام خداداده به عنوان مأموریت دوم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت.

کد خبر 1736842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha