احیای گفتمان زن و خانواده؛ مأموریت کانون‌های تخصصی خواهران

تنی چند از مدیران استانی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، با اشاره به استقبال بالا از کانون‌های تخصصی خواهران، احیای گفتمان زن تراز و خانواده را از محورهای اصلی فعالیت این کانون‌ها معرفی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان: از خبرهای داغ مسجدی این روزها، خبر تأسیس و آغاز به کار کانون‌های فرهنگی هنری تخصصیِ خواهران است که در سطح ملی انجام می‌شود و توانسته با محوریت زن و خانواده فضای جدیدی را بری فعالیت مسجدی خواهران فراهم کند. از این رو، به منظور بررسی اهداف این کانون‌های با تنی چند از مدیران ستادهای استانی کانون‌های مساجد درباره اولویت‌ها و افق کاری این کانون‌ها صحبت کرده‌ایم که در ادامه می‌آید:

حجت‌الاسلام «حسن افکار» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، ضمن استقبال از گسترش فعالیت‌های کانون‌های تخصصی خواهران، اظهار کرد: این اتفاق منجر به برنامه‌ریزی مناسبی نسبت به برگزاری دوره‌های مختلف برای خواهران مسجدی می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان خراسان رضوی افزود: امروز در خراسان رضوی ۸۶ باب کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران داریم که امیدواریم تا پایان سال به ۱۵۰ کانون برسد؛ در این صورت از نظر آماری ۱۰ درصد از کانون‌های مساجد استان به صورت تخصصی در حوزه خواهران فعالیت می‌کنند.

احیای گفتمان زن و خانواده؛ مأموریت کانون‌های تخصصی خواهران

وی با بیان اینکه از اهداف اصلی فعالیت‌های کانون‌های تخصصی در حوزه خواهران احیای گفتمان زن و خانواده است، تأکید کرد: الگوسازی و انتقال تجربیات مدیریت تخصصی خواهران، تقویت شبکه‌سازی، ارتقای سطح توانمندسازی خواهران بر اساس آموزش علمی روزآمد از جمله اهداف کانون‌های تخصصی خواهران محسوب می‌شود.

حجت الاسلام افکار گفت: بازتولید و ترویج گفتمان زن تراز انقلاب اسلامی از جمله مواردی است که به شکل ویژه در کانون های تخصصی خواهران مورد توجه قرار می گیرد و امیدواریم که این رویکرد از گذرگاه مسجد در جامعه بیش از پیش ترویج شود.

همچنین «اسلام خواجه‌یی» نیز در گفت وگویی با خبرنگار شبستان، با بیان اینکه تعداد ۴۷ باب کانون فرهنگی هنری در استان هرمزگان با محور فعالیت در عرصه خواهران به ثبت رسیده است، افزود: استقبال وسیعی از این کانون‌های تخصصی شده است و امیدواریم به زودی شاهد فعالیت هرچه بیشتر در این عرصه باشیم.

احیای گفتمان زن و خانواده؛ مأموریت کانون‌های تخصصی خواهران

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان هرمزگان ادامه داد: موضوعات اجتماعی، بحث حجاب و عفاف، خانواده و سبک زندکی از جمله محورهای فعالیت در کانون های تخصصی بانوان استان است.

خواجه‌یی با بیان اینکه فعالیت در عرصه بانوان در سطح اجتماع تاثیر عمیقی بر جای می‌گذارد، ابراز کرد: برگزاری کارگاه های مختلف با موضوع خانواده و مفاهیم انقلابی ویژه مادران و دختران از جمله برنامه هایی است که ذیل فعالیت های این کانون ها تعریف شده است؛ این دست از برنامه ها در جذب خواهران به فعالیت های مسجدی نقش مهمی را ایفا می کنند.

همچنین، «مرتضی انقانی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به فعالیت ۳۱ باب کانون تخصصی خواهران در استان مرکزی، اظهار کرد: بسیاری از بچه های مسجد و فعالان کانونی درخواست ثبت کانون خواهران را داشتند و در نوبت قرار گرفتند که امیدواریم به زودی شرایط برای تحقق این مساله فراهم شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان مرکزی ادامه داد: فعالیت‌ در عرصه زن و خانواده و همچنین زیست عفیفانه، محور برنامه‌های کانون‌های خواهران در استان مرکزی است، البته تاکنون برنامه‌های ویژه‌ای نیز در این عرصه برگزار شده است، از جمله هیئت‌های دخترانه که بسیار مورد توجه واقع شد.

احیای گفتمان زن و خانواده؛ مأموریت کانون‌های تخصصی خواهران

انقانی در ادامه ضمن تاکید بر این مساله که مسجد در نظریه فرهنگی انقلاب اسلامی همه چیز است، افزود: با این وصف فعالیت در عرصه مسجد از گستردگی فراوانی برخوردار است؛ با این وجود باید بر اساس اقتضائات و نیازهای هر محله و بوم منطقه در مسجد برنامه های متنوعی ارائه شود که از جمله مهمترین و تاثیرگذارترین آنها، مساله زیست عفیفانه است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از تکنولوژی های روز برای ارائه مباحث و فعالیت های مسجدی از جایگاه مهمی برخوردار است و می تواند منجر به جذب نوجوانان و جوانان به مسجد شود.

کد خبر 1737129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha