10محفل انس با قرآن، ویژه بانوان در حال برگزاری است/ شرکت147 بانوی قرآنی در مسابقات سراسری قرآن

خانی زاده از برگزاری 10محفل انس با قرآن ویژه بانوان خبر داد و گفت: در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین محفل انس با قرآن برای بانوان پیش بینی شده است، ضمن اینکه همکاران ما در محافل عمومی، خوابگاه ها و مدارس دخترانه در حال برگزاری مراسم هستند و طبق گزارش های حاصله استقبال بسیار خوبی هم توسط مردم به ویژه بانوان صورت گرفته است.

«فاطمه خانی زاده»، مسئول بخش خواهران چهل و ششمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با بیان اینکه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت مشترک در بخش خانم ها و آقایان از نهم آذر ماه آغاز شده است گفت: مرحله کشوری مسابقات قرآن از ۹ تا ۱۸ آذر در خراسان شمالی در حال برگزاری است. در حوزه خواهران در بخش دعاخوانی ۱۷ نفر و مدیحه سرایی ۹ گروه به رقابت می‌پردازند. در قسمت آوایی در بخش قرائت ۱۸ نفر، ترتیل ۲۱ نفر، حفظ کل ۲۰ نفر و حفظ ۲۰ جزء قرآن ۱۷ نفر راه یافتند. ضمن اینکه مسابقات خواهران هم در بخش نغمات که شامل رشته های دعاخوانی، همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی بود در یازدهم آذر ماه در دو بخش صبح و بعد از ظهر برگزار شد.

وی با بیان اینکه در رشته دعاخوانی 10 شرکت کننده داشتیم تصریح کرد: نتایج این گروه اعلام شد و از نفرات اول تا پنجم رشته های دعاخوانی و مدیحه سرایی تجلیل شد.

مسئول مسابقات بخش خواهران چهل و ششمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در ادامه بیان کرد: دوشنبه 13 آذر به صورت رسمی در صحن اصلی مسابقات از ساعت 14 و 30 دقیقه حفظ استقامتی برای شرکت کنندگان رشته حفظ شروع شد، پنج شرکت کننده در رشته ترتیل، چهار شرکت کننده در رشته قرائت، چهار شرکت کننده در حفظ 20 جزء و پنج شرکت کننده هم در حفظ کل داشتیم. این مسابقات به همین منوال تا شانزدهم آذر ادامه دارد، ضمن اینکه هفدهم آذر نیز فینال رشته های حفظ کل و قرائت است.

وی با بیان اینکه هجدهم آذر اختتامیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است، افزود: مسابقات امسال برای دومین سال است که کاربر به صورت الکترونیکی برگزار می شود؛ ضمن اینکه پارسال هم همین طور بود ولی امسال هم ادامه یافت.

وی تصریح کرد: اتفاق خوبی امسال رخ داد. جوایز خواهران و برادران به صورت یکسان افزایش یافت . سال های گذشته میزان جوایز در رشته های نغماتی به نسبت رشته های دیگر کمتر بود یا حتی با آقایان بسیار تفاوت داشت ولی امسال با تدبیری که آقای دکتر مجیدی مهر  اندیشیدند، هم جوایز افزایش پیدا کرد و هم جوایز خواهران و برادران یکسان شد.

خانی زاده در ادامه افزود: جوایز رشته های نغماتی گروه اول 70 میلیون بود که تا گروه پنجم پنج میلیون تومان کم می شد و برای گروه دعاخوانی نیز نفر اول 15 میلیون تومان بود که تا نفر پنجم یک میلیون تومان کاهش می یافت.

وی با اشاره به سطح متسابقین نسبت به دوره های قبل اظهار کرد: با توجه به اقداماتی که سال به سال توسط کمیته فنی مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف صورت می گیرد تا از لحاظ فنی مسابقات به گونه ای برگزار شود که افراد توانمند و شایسته که واقعا حقشان است حایز رتبه های برتر شوند لذا این نکات فنی چند ماهی ایست که توسط اعضای کمیته فنی در حال بررسی است که حق به حقدار برسد. یعنی هدف این است که واقعا کسی که توانمند است بتواند رتبه اول را کسب نماید لذا شرکت کنندگان هم قبول دارند که مسابقات اوقاف واقعا از لحاظ فنی و اجرایی قابل قیاس با هیچ یک از مسابقاتی که در سازمان ها و ارگان های دیگر برگزار می شود، نیست و سطح مسابقات به لحاظ فنی و شرکت کنندگان بسیار بالاست.

خانی زاده ادامه داد: یکی از کارهای خوبی که ما امسال انجام دادیم و چندین سال بود که انجام نمی شد، برگزاری محافل انس با قرآن ویژه بانوان بود. خوشبختانه این کار با پی گیری خوب کمیته بانوان استان صورت گرفت، 10 محفل برای بانوان در حال برگزاری است. در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین محفل انس با قرآن برای بانوان پیش بینی شده است، ضمن اینکه همکاران ما در محافل عمومی ،خوابگاه ها و مدارس دخترانه در حال برگزاری مراسم هستند و طبق گزارش های حاصله استقبال بسیار خوبی هم توسط مردم به ویژه بانوان صورت گرفته است.

مسئول مسابقات بخش خواهران چهل و ششمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم با اشاره به بهترین متسابق اظهار کرد: مسابقات آوایی ما تازه شروع شده ولی در بخش نغمات که نتایج مشخص شده است. در رشته دعاخوانی نفر اول از خراسان رضوی در رشته همخوانی و هم سرایی گروه نورالزهرا از خوزستان بودند، ضمن اینکه از پنج گروه و فرد در رشته های همخوانی و دعاخوانی تجلیل شدند.

وی با بیان اینکه 147 زن در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت کردند، بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان اوقاف دو سالی است که طرح ساماندهی داوران را برگزار کرده است لذا ما ملزم به استفاده از داورانی هستیم که در این طرح شرکت کردند. جزو دستورالعمل ها و ابلاغیه های ماست. خود ستاد عالی مسابقات و کمیته فنی نیز روی آن نظارت دارند. باید در آیتم های مختلف شهرستانی ، استانی و کشوری رعایت شوند. داورانی که در مرحله کشوری انتخاب می شوند حتما باید دارای مدرک درجه یک یا دو طرح ساماندهی اوقاف باشند که در خود سازمان اوقاف برگزار می شود، بنابراین ما فقط از داورانی که حائز این مدرک  باشند، می توانیم استفاده کنیم.

کد خبر 1737239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha