تهاجم فرهنگی به روح و باورهای افراد آسیب می رساند

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی غرب بسیار خطرناک و آسیب زا است، گفت: تهاجم فرهنگی به روح و باورهای افراد آسیب می رساند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، در دیدار با محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده در بخش فرهنگ، هنر و رسانه گفت: امروز شاهد شبیخون فرهنگی دشمنان هستیم و باید در مقابل این جنگ فرهنگی مجهز باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، با بیان اینکه مقابله با جبهه فرهنگی ترکیبی غرب ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: تهاجم فرهنگی غرب بسیار خطرناک است چرا که به روح و باورهای افراد جامعه آسیب وارد می‌کند.

وی در ادامه به نرخ زاد و ولد در کشور و همچنین در استان مرکزی اشاره کرد و افزود: نرخ زاد و ولد در استان مرکزی پنج دهم است که این نرخ بسیار پایین بوده و باید در راستای ترویج فرهنگ فرزند آوری تلاش شود و این مهم وظیفه نهادها و دستگاه های فرهنگی است.

این مقام ارشد استان در ادامه با تاکید بر اینکه پاسداری از ارزش، جایگاه، حقوق و شخصیت بانوان و دختران کشور بسیاری از مشکلات مانند مسئله عفاف و حجاب را حل مرتفع می کند، ادامه داد: الگو گیری از بانوان بزرگ اسلام ضروری است و باید این بانوان را به نسل جوان و نوجوان بشناسانیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با بیان اینکه بانوانی نظیر خانم دباغ همسرانی وفادار، عاشق خدمت و اهل بیت بودند، ادامه داد: این بانوان برای ما اسوه ارزشمندی هستند چراکه از ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) الگو گیری کردند.

آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: کار فرهنگی نیازمند مدیر فرهنگی است، تربیت نیرو و کادر سازی باید در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد، چرا که مدیر فرهنگی به فرهنگ و آرمان‌ها باور عمیق دارد.

کد خبر 1737743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha