کانون‌های تخصصی خواهران مهمترین برنامه دولت در بخش مساجد است

دکتر اسماعیلی با بیان اینکه مسجد بهترین مکان برای حضور و فعالیت فرهنگی هنری بانوان است، گفت: کانون‌های تخصصی خواهران مهمترین برنامه اجرایی دولت در بخش مساجد است که با دقت آن را پیش می‌بریم.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، نخستین کنگره ملی «فعالین خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور» صبح امروز (سه شنبه، ۲۱ آذرماه) در تالار وحدت تهران برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه این کنگره در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال درباره برنامه وزارتخانه برای برجسته کردن نقش بانوان در کانون های مساجد، اظهار کرد: این کانون ها در ۱۳۰۰ مسجد راه اندازی می شود تا بانوان در فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد منشأ اثرات بیشتر شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مقرر است کانون های فرهنگی هنری مساجد پشتیبانی‌های لازم را انجام دهند تا شاهد ظهور فصلی نویی در فعالیت‌های فرهنگی هنری با استفاده از ظرفیت بالای بانوان در مساجد باشیم.

فیلم سخنان دکتر اسماعیلی

وی تصریح کرد: در میان همه فعالیت‌ها و اماکنی که بانوان می‌توانند در آنها حضور داشته باشند مسجد بهترین محل است که امنیت، فضای عبادت و امکان کنش ایثارگرانه را برای آنها فراهم می کند.

اسماعیلی تأکید کرد: ان‌شاءالله این ۱۳۰۰ کانون مربوط به گام نخست است و این کار را توسعه می دهیم و شاید بتوان گفت کانون‌های تخصصی خواهران مهمترین برنامه اجرایی دولت در بخش مساجد است که با دقت آن را پیش می‌رویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کانون‌های مساجد در عرصه صنعت سینمایی نیز ورود می کنند؟، ابراز کرد: بیشتر نمایش‌ سینماهای سیار در مساجد است و به جای این که بودجه را صرف گچ و سیمان ساختمان کنیم، فرهنگ و هنر را به مسجد می بریم؛ چون مسجد مهمترین مکان فرهنگی است و جز یکی دو موضوع هنری که تناسب چندانی با مسجد ندارد می توان همه فعالیت‌های فرهنگی هنری را در مسجد دنبال کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما با همین رویکرد آموزش های فرهنگی هنری را به صد هزار نفر از اهالی مناطق محروم با محوریت مسجد عرضه کردیم.

کد خبر 1738567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha