تنوع و جذب افراد باید در دستور کار ستاد نماز جمعه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه باید در راستای مدیریت جایگاه نماز جمعه تلاش کنیم، گفت: مسئله تنوع و جذب افراد باید در دستور کار ستاد نماز جمعه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز در نشست صمیمی با اعضای ستاد نماز جمعه یاسوج، اظهار کرد: نماز جمعه پایگاه محکم، قله شکست ناپذیر نظام و جایگاه برجسته و اثرگذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: هر جمعه سربازان اسلام، خداوند و انقلاب اسلامی در برابر پروردگار اظهار تسلیم و هویت و همچنین قدرت نمایی، اتحاد و انسجام مسلمانان در دنیا است.

وی خاطرنشان کرد: همه در کنار هم هستیم و از ولی فقیه و سیاست‌های آن و آرمان‌های اسلام و انقلاب اسلامی حمایت می‌کنیم.
آیت الله حسینی یادآور شد: نماز جمعه جایگاه بزرگی است که دشمن برای تضعیف و خلوت کردن آن تلاش بسیاری انجام می‌دهد، چون ضربات سختی از آن خورده است.
امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: هر کجا که اتحاد و انسجام بین مسلمانان شکل می‌گیرد، قدرت اسلام و مسلمین به نمایش گذاشته می‌شود و دشمنان از این اتحاد و قدرت ترس دارند.
وی ادامه داد: اگر نماز جمعه با همین شکل و ساختار کشورمان در دیگر کشورهای اسلامی شکل می‌گرفت، این کشورها تا این اندازه ضعیف نبودند و اسرائیل جرات حمله به مسلمانان غزه را پیدا نمی‌کرد و خون انسان‌های بی‌گناه را بر زمین نمی‌ریخت.
آیت الله حسینی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز به برکت وجود همین جایگاه‌ها در مقابل توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان ایستادگی کرد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه باید در راستای مدیریت جایگاه نماز جمعه تلاش کنیم، یادآور شد: مسئله تنوع و جذب افراد باید در دستور کار ستاد نماز جمعه قرار گیرد.
وی با اشاره به ضرورت جذب نوجوانان و جوانان مدارس از طرف ستاد نماز جمعه، افزود: می‌طلبد که هیئت‌های مذهبی نیز یک نفر به عنوان نماینده در ستاد نماز جمعه حضور داشته باشد.
آیت الله حسینی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های ستاد نماز جمعه یاسوج، خاطرنشان کرد: افراد قاری و موذن های جوانی که در ستاد حضور پیدا می‌کنند، یک ظرفیت خوب برای جذب دیگر افراد به این ستاد ایجاد کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید مجدد بر تنوع برنامه‌های ستاد نماز جمعه، یادآور شد: شرایط در ستاد نماز جمعه به گونه‌ای است که می‌تواند جایگاهی برای رشد معنوی و ارتقاء جایگاه نوجوانان و جوانان با توجه به ظرفیت‌های آنها باشد.
وی تاکید کرد: در راستای شخصیت سازی و رشد افراد در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی در نماز جمعه باید تلاش کرد.
***حجت الاسلام امیر مردانی نیز در این نشست ضمن تقدیر تشکر از نماینده ولی فقیه به جهت حمایت از ستاد نماز جمعه، گفت: بعد از مدت‌ها یک سایت اختصاصی برای خطبه‌های نماز جمعه طراحی و راه‌اندازی شد.
رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج افزود: همچنین یک وب سایت شخصی برای ستاد نماز جمعه فعالیت خود را آغاز کرد و در این وب سایت نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم در فضای مجازی رصد و پیگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: ما در حال برگزاری دوره‌های هوش مصنوعی هستیم که عده‌ای آموزش لازم را فرا گرفته‌اند و عده‌ای دیگر نیز در روزهای آینده آموزش آنها به صورت رایگان انجام خواهد شد.
حجت الاسلام مردانی بیان کرد: ستاد نماز جمعه یاسوج تنها نهادی است که به صورت رایگان و جهادی این دوره آموزشی را در مصلی حضرت امام خمینی (ره) یاسوج برگزار می‌کند.
رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج اظهار کرد: بحث اردوی جهادی را در دستور کار قرار دادیم که دانش آموزان و خانواده‌های اعضای ستاد نماز جمعه را به مشهد مقدس اعزام کنیم که ۲۸ آذر ماه جاری اردوی خواهران دانش آموز و سپس اردوی برادران دانش آموز نیز انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: طبق تاکید نماینده ولی فقیه در استان ۲۸ دی ماه نیز خانواده اعضای ستاد نماز جمعه یاسوج به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.
حجت الاسلام مردانی گفت: رونق کلاس‌های تقویتی در بخش خواهران، برگزاری کلاس‌های اشتغال زایی با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین رایزنی با صندوق کارآفرینی امید جهت حمایت از طرح‌های اشتغال زایی در دستور کار قرار گرفت.
رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج گفت: سرکشی از مدارس به صورت ماهانه و تعیین ۶ نفر از دانش آموزان به عنوان شورای ستاد نماز جمعه، تشکیل شورای دانشجویی و همچنین راه‌اندازی پویش‌های مختلف نیز انجام گرفته است.
گفتنی است، رفع مشکلات سیستم صوتی، نظم، انضباط و پاکی محیط نماز جمعه و ستاد، تقسیم کار افراد، برگزاری نشست‌های ماهانه، فعال شدن حوزه دانش آموزی، پیش بینی سیستم پیامکی فعال برای اطلاع رسانی به افراد و ... از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.
کد خبر 1738640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha