امتناع اصحاب رسانه از تحویل تصاویر تظاهرکنندگان علیه هتک حرمت قرآن به پلیس سوئد

رسانه‌های سوئدی از تحویل دادن عکس شرکت‌کنندگان در تظاهراتی که هنگام هتک حرمت به قرآن در این کشور انجام شد، به پلیس خودداری کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المرکز السویدی للمعلومات، رسانه‌های سوئدی از تحویل عکس‌های شرکت کنندگان در تظاهراتی که هنگام قرآن سوزی رخ داد، به پلیس خودداری کردند و قوه قضاییه نیز از آن حمایت کرده است.

پلیس سوئد بار دیگر از رسانه‌های خود خواست تصاویر و فیلم‌های تظاهرات خشونت‌باری که در ابتدای سال جاری در جریان آتش زدن قرآن در شهرهای سوئد رخ داد، تحویل‌شان دهند، اما رسانه‌های سوئدی از ارائه این تصاویر خودداری کرده‌اند و معتقدند که این موضوع ممکن است حفاظت و استقلال آن را تهدید کند.

با این وجود، پلیس سوئد و دادستان عمومی برای انجام این کار به دادگستری متوسل شده‌اند تا رسانه ها را مجبور به ارسال  فیلم و عکس برای شناسایی چهره تظاهرکنندگانی بکند.

در جریان قرآن سوزی در سوئد، بسیاری فعالان اجتماعی و حقوقی و مسلمانان علیه این اقدام تظاهرات کردندکه پلیس با برخی از آنها برخورد کرد.

دادگاه منطقه مالمو درخواست پلیس و دادستان عمومی سوئد را رد کرد و گفت که رسانه‌های سوئدی را موظف به ارائه عکس‌ها و فیلم‌هایی که در منطقه روزنگورد در مالمو رخ داد، نمی‌کند.

رسانه ها از تصمیم دادگاه استقبال کردند و گوران اکلوند، سردبیر SVT Nyheter Skåne، بر اهمیت این حکم تاکید کرد.

آن لاگرکرانتز، رئیس انجمن ناشران سوئد اوتگیوارنا گفت: هیچ کس نباید به این باور برسد که خبرنگاران با پلیس می‌توانند همکاری کنند و ما نقش های متفاوتی داریم و باید مورد اعتماد جامعه باشیم.

کد خبر 1738775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha