مومنان با نشانه های الهی سعادتمند دنیا و آخرت هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: خیر و سعادت دنیا و آخرت برای مومنانی است که نشانه های الهی را در وجود خود تجلی دهند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه ابوالفضل به سخنرانی پرداخت و گفت: درباره شوون مومن مباحث فراوانی در قرآن و روایات وجود دارد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در خصوص شاخصه های واقعی مومن، عنوان کرد: خداوند دین خود را آسان و به میزان تاب و توان انسان ها گرفته است که طاقت فرسا نباشد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه؛ پروردگار رنج، مشقت و زحمت برای انسان نخواسته است، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید من با دین خودم راحتی شما را میخواهم، با این شرایط خیر و سعادت دنیا و آخرت برای مومنانی است که نشانه های الهی را در وجود خود تجلی دهند.


این کارشناس مذهبی با استناد به آیات الهی ابراز کرد: خدا بخشی از اموال مردم را به خود اختصاص داده با اینکه خود او مالک همه آن است و گفته این بخش اندک را استفاده نکنید حرام است و فرموده در کجا مصرف شود. در به مصرف رسیدن این بخش از مال فقیر، پدر و مادر، یتیم و ... هست.

وی با بیان اینکه خداوند برای رضایت مومن او و نزدیکان او را با هم به بهشت می برد، ابراز کرد: انسان می تواند نشانه های مومن را در وجود خود شکوفا کند. حر ریاحی عاشورا پس از توبه و پیوند با خداوند از فردی تهی دست به فردی ثروتمند تبدیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: دین اسلام در معنویت بین زن و مرد فرق نمی‌گذارد و اعتقاد دارد که هر دو می توانند به درجات بالایی از معنویت برسند.

کد خبر 1739384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha