حضرت زهرا(س) با همه چیز خود از حقیقت ولایت دفاع کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: هرکس به حقیقت برسد به چهار شکل زبانی، مالی، عملی و جانی از حقیقت دفاع می کند. حضرت زهرا(س) با زبان و جان خود از حقیقت یعنی ولایت دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد جامع مافی به سخنرانی پرداخت و گفت: این عالم مدرسه و کانون تربیتی است که خداوند با بندگان خود قراردادی بسته است که به عهد خود وفا کنند. خداوند در چندین آیه قرآن کریم فرموده است اگر بر سر عهد خود باشید من هم به عهد خود با شما وفا می‌کنم. مراقب باشید در عهد خود با خدا وفا کنید که قلب شما کور نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با استناد به آیه ای از قرآن کریم؛ بیان کرد: اگر لطف من نبود هیچ کدام از شما بندگان از دست شیطان نجات پیدا نمی کردید، شیطان با دروغ خود را ناصح شما جلوه می دهد، خداوند ابلیس را به خاطر سجده نکردن بر انسان از درگاه خود راند اگر کسی از شیطان تبعیت کرده و گناه می‌کند در واقع با خدا لج کرده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید قلب ما حقایق الهی را بپذیرد که همواره حامی ولایت بماند و در سختی ها از ولی خدا رویگردان نشود، اظهار کرد: وقتی امام حسین(ع) از مدینه راه افتادند جمعیت فراوانی همراه ایشان بودند اما وقتی به کربلا نزدیک شدند و خبر شهادت حضرت مسلم را شنیدند، بسیاری به این نتیجه رسیدند که خبری از پست و مقام نیست و از این کاروان بوی مرگ به مشام می رسد. به همین دلیل بسیاری حضرت را ترک کردند و نفرات به ۷۲ نفر رسید که 37 نفر آنها هم از سپاه عمرسعد پشیمان شده و به امام حسین(ع) گرویدند.

وی بیان کرد: برخی برای جمهوری اسلامی فقط رای می دهد، برخی فقط پول می دهند؛ برخی خون می دهند و پس از آن ناراحت یا شاید پشیمان می شوند؛ اما برخی خون و هرچی دارند می دهند و هیچ طلبی هم از اسلام ندارند. قلب چنین افرادی به حقیقت ایمان دست یافته است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اگر ما به قراردادهای خدا وفا نکنیم خداوند ما را رها می کند در این صورت است که دچار خسران می شویم. ابراز کرد: جون بسیار به امام حسین(ع) اصرار کرد که او بپذیرد و در نهایت او را پذیرفت چون می دانست که اگر با غیرامام حسین(ع) باشد دچار خسارت بزرگی می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه از خداوند بخواهیم که خداوند ما را به خود واگذار نکند، گفت: فرزند نوح به خود واگذار شده بود که گمراه شد. آیه 74 سوره فرقان را همواره بخوانید و از خداوند بخواهید خود، خانواده و فرزندان شما همواره در مسیر الهی و متقیان باشند. حاج قاسم و شهدا بر قرارداد خود با خداوند وفا کردند که امروز استخوان های آنها هم در جامعه اسلامی اثرات مثبت دارد.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن می فرماید ای مومنان از قدم های شیطان پیروی نکنید که خداوند شما را به خود واگذارد. اگر فضل الهی نبود یک نفر از شما از دست شیطان نجات پیدا نمی کرد. برخی چنان به خود واگذار شدند که برای منکرات هزینه می کنند آنها تصور نکنند که موفق شدند بلکه دچار نهایت خسارت شدند.کسانی که ثروت دارند و بخل می ورزند فکر نکنند که این امر برای آنها خیر است بلکه همین اموال روز قیامت طوق آتش جهنم است.  هرکس به حقیقت برسد به چهار شکل زبانی، مالی، عملی و جانی از حقیقت دفاع می کند. حضرت زهرا(س) با زبان و جان خود از حقیقت یعنی ولایت دفاع کردند.

کد خبر 1739466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha