مومن به دلیل اتصالش به خداوند شکست ناپذیر است

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: قرآن مومن را به گونه ای ارزش گذاری کرده که مافوق ارزش او در ظاهر و باطن عالم وجود ندارد، مومن به دلیل اتصالش به خداوند شکست ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه در مصلی بیت المقدس اراک به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از پرسودترین مطالب قرآن مجید بیان وضع مومن است. زندگی مومن در دنیا بیانگر زندگی او در قیامت و آخرت است.

وی افزود: قرآن مومن را به گونه ای ارزش گذاری کرده که مافوق ارزش او در ظاهر و باطن عالم وجود ندارد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به آیه ای از قرآن کریم و روایت پیامبر(ص) در خصوص ثقلین عنوان کرد: حقیقت هدایت و ایمان را قرآن و گفتار انبیأ و ائمه طاهرین(ع) بیان کردند. اگر زندگی شما برمبنای دستورات این دو حقیقت الهی باشد بر هوای نفس غلبه خواهید کرد. همه جوانب زندگی مومن پاک است زیرا زندگی خود را به آلودگی پیوند نمی زند و از آلودگی و آلوده کنندگان تنفر دارد.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: آلوده کنندگانی همچون بنی امیه و بنی عباس از افرادی همچون ابوحمزه ثمالی، مالک اشتر، کمیل، سلمان، ابوذر، مقداد، عمار و اصحاب واقعی ائمه(ع) کاملاً ناامید بودند. دولت بنی امیه و بنی عباس نسبت به آنها پیروز نشده و شکست خورد، زنان و مردان با ایمان غیرقابل شکست هستند زیرا دشمنان درونی و بیرونی را می شناسند. تشویق و تهدید بنی امیه و بنی عباس نتوانست بر روی آنها اثرکذازی داشته باشد، دشمن پول خرج می‌کند، تهدید و تشویق می‌کند اما نمی تواند به مومن زور بگوید، تشویق بنی امیه و بنی عباس دیروز و ماهواره های امروز به عنوان شیاطین سواره و پیاده نظام آنها بر مومن اثر ندارد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در قرآن کلمه عزیز زیاد داریم که در لغت عرب به معنای این است که این وجود غیرقابل شکست است. اظهار کرد: مومن چون از طریق درون، عقل، ایمان و فطرت او به خدا گره خورده است او هم شکست ناپذیر می شود. مومن حقیقی چنان به پروردگار وابسته است که نمی شود وابستگی مومن را از دست او گرفت، این گزارش پروردگار درباره مومن در قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه فرعونیان، نمرودیان، بنی امیه و بنی عباس شکست خوردند، امروز هم اروپا و آمریکا شکست می خورند زیرا به اهداف خود نرسیدند. ابراز کرد: انگلیس چهارصد سال کار کرد که خدا و اخلاق انسانی را از روی زمین حذف کند در حالی نام خدا حذف نشده است، اما انبیاء الهی و اولیاء خدا به هدف خود رسیدند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: شاه سوم، ابوذر را به ربذه تبعید کرد از گرسنگی و تشنگی از دنیا رفت ایمان خود را از دست نداد، هنگام مرگ از خداوند و دین او به شدت راضی بود. امروز برخی به خاطر گرانی و برخی فشارها از دین، مسجد و ایمان خود دست برمی دارند. کمی صبور باشید اگر در دنیا برای شما امور درست نشد خداوند در آخرت برای جبران می‌کند.

وی با بیان اینکه بی حجابی برای غرب، شیاطین و هوای نفس است که فساد را به دنبال دارد. مومن به دلیل اتصال او به خداوند شکست ناپذیر است. خاطرنشان کرد:  مومنی که در عمر خود کار شایسته و پسندیده‌ انجام می دهد و زندگی پاک دارد خداوند بهترین پاداش ها را برای او قرار داده است. مومنان حقیقی شریک شیطان در انواع گناهان نیستند بلکه همواره در صراط مستقیم قرار دارند.

کد خبر 1740852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha