بنده مومن به داده های خداوند قانع است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: مومن درهنگامه ثروت مست نمی شود و به دیگران انفاق می‌کند که ذخیره آخرت او شود و هنگام فقر پست نمی شود که تحت تاثیر وسوسه های شیاطین قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه در مصلی بیت المقدس به سخنرانی پرداخت و گفت: بر اساس روایتی از ائمه معصومین(ع) خداوند متعال در پاداش ایمان مومن به او در دنیا زندگی پاک از آلودگی ها را می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه مومن در دنیا اعمال صالح یعنی عبادت الهی و خدمت به خلق را در کارنامه اعمال خود دارد، اظهار کرد: شرط پذیرش عمل صالح ایمان به خداوند است، جهان با همه موجوداتش خالق دارد، هیچ‌چیزی خودبه‌خود موجود نشده است، اگر بگوییم چیزی خود به خود به وجود آمده سخن باطلی است، هر کس وجود مقدس خداوند را باور کند حقیقت ایمان به قلب او وارد می شود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قلبی که خدا را باور کرده و به او ایمان آورده باارزش است. اظهار کرد: خداوند در قیامت این قلب سالم و باارزش را با قیمتی گران خریداری می کند. قلب سالم در دنیا هم اثرات مثبت دارد، ارزش، آثار و میوه عمل صالح به باور داشتن پروردگار است.

وی با بیان اینکه اگر انسان در مخلوقات عالم تفکر کند به وجود خالق و آفریننده ای عالم و رحیم پی می برد. ابراز کرد: آفریننده شما در رحم مادر خود شما یا والدین شما نیستند بلکه خداوند است. دانه ای را که در زمین می کارید را خداوند خلق و کرده است و شما خالق آن نیستند.

این استاد اخلاق با استناد به روایت ائمه معصومین(ع) درباره حیات طیبه مومن؛ گفت: بنده مومن به داده های خداوند قانع است، عنایت خداوند در دنیا به هر شخص با کم و زیاد آن فرق دارد؛ مومن درهنگامه ثروت مست نمی شود و به دیگران انفاق می‌کند که ذخیره آخرت او شود و هنگام فقر پست نمی شود که تحت تاثیر وسوسه های شیاطین قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه مومنان حقیقی برکت اموال خود را از خداوند می گیرند؛ ابراز کرد: شیعه واقعی نباید در خصوص دارایی های دنیوی به مردم سخت بگیرد؛ امروز یکی از مشکلات برخی فقدان مسکن است که آنها را اجاره نشین کرده است شما صاحبخانه ها به عنوان شیعه اهل بیت(ع) به مستاجرها رحم کنید تا خداوند هم به شما رحم کند.

این استاد حوزه عملیه با بیان اینکه مومن حقیقی مومن در ثروت و فقر اهل قناعت است، گفت: خداوند ما را نیازمند به گناه خلق نکرده است چراکه اگر اهل تلاش و کوشش و توکل بر او باشیم نیازهای ما را برآورده می کند.

کد خبر 1741106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha