سردار شهیدی که تأکید زیادی بر اُنس جوانان با مسجد داشت

سردار شهید علی‌محمد قربانی از شهدای مدافع حرم شهرستان شهیدپرور اندیمشک، تأکید بر حضور نسل جوان در بسیج و مسجد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، به مناسبت فرارسیدن ۱۳ جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) همسر حضرت امیرالمؤمنین (ع) و مادر حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) که به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده به گفت‌وگو با بتول چگله، همسر سردار شهید مدافع حرم حاج علی‌محمد قربانی پرداختیم.

بتول چگله، در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه شهید قربانی متولد آبان‌ماه سال ۱۳۴۶ در روستای بنوارناظر از توابع شهرستان اندیمشک بود اظهار کرد: سال ۱۳۵۸ بلافاصله بعد از تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی به بسیج پیوست و سال ۱۳۶۳ به عضویت رسمی سپاه پاسداران در آمد.

سردار شهیدی که تأکید زیادی بر اُنس جوانان با مسجد داشت

همسر شهید مدافع حرم علی‌محمد قربانی، افزود: در هشت سال دفاع مقدس در تمام عملیات‌ها حضور داشت، ۲ بار هم مجروح شد و جانباز ۲۵ درصد بود.

وی تصریح کرد: بعد از جنگ هم در مسئولیت‌های مختلفی خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را ادامه داد و رئیس بانک انصار در شهرهای دزفول و اهواز، قائم مقام حراست شهرداری کلانشهر اهواز، قائم مقام شرکت ساب (سازمان آب و برق خوزستان)، رئیس هیئت فوتبال شهرستان اندیمشک به مدت ۱۰ سال، مدیر کاروان‌های حج و زیارت و عتبات و مسئول هسته گزینش دادگستری اهواز بود.

چگله، عنوان کرد: شهید قربانی از همان دوران نوجوانی با بسیج و مسجد اُنس داشت، جلسات قرآن شرکت می‌کرد و در بزرگسالی هم عضو هیئت امنای مسجد طالب‌زاده بود.

وی بیان کرد: شهید ارتباط صمیمانه‌ای با جوانان و نوجوانان داشت، همچنین در مسجد فاطمیه اهواز هم حضور می‌یافت و در امور فرهنگی مسجد و اردوهایی که برای جوانان برگزار می‌کردند از هیچ کمک و همکاری دریغ نمی‌کرد.

همسر شهید قربانی، ادامه داد: تعدادی از جوانان تحصیل‌کرده مسجد را که شغلی نداشتند را مشغول به کار کرد و در وصیت‌نامه خود نیز به بچه‌ها توصیه می‌کند که از بسیج و مسجد جدا نباشند.

وی اضافه کرد: ما سال ۱۳۶۶ ازدواج کردیم، حاصل زندگی سراسر عشق و محبت ما الحمدالله ۳ فرزند پسر بود که شهید رابطه خیلی عاطفی و صمیمانه پر از عشق و محبت با من و بچه‌ها داشت، خیلی با بچه‌ها رفیق بود و قطعا این همه محبت دل کندن را سخت کرد.

چگله، با بیان اینکه شهید می‌گفت خدا می‌داند که عاشق تو و بچه‌ها هستم ولی خدا و اهل‌بیت (ع) را بیشتر از شما دوست دارم افزود: حاجی نسبت به مادر هم خیلی محبت و تواضع داشتند و تمام تلاش خود را می‌کرد و برای مادر کم نمی‌گذاشت.

سردار شهیدی که تأکید زیادی بر اُنس جوانان با مسجد داشت

وی تصریح کرد: بعد از حدود ۲ سال تلاش و پیگیری برای رفتن به سوریه بالاخره موفق شد برود و دل کندن و راهی کردن خیلی سخت بود آن هم جایی که هزار خطر در انتظار حاجی بود و جنگ با گروه تکفیری داعش که هیچ بویی از انسانیت نبرده بودند.

همسر شهید قربانی، اظهار کرد: شهید می‌گفت بالاخره کسانی باید از خود و خانواده بگذرند تا پیروزی‌هایی برای جبهه اسلام به دست بیاید که دل امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب خشنود شود و پس راهی جز رفتن نیست و باید رفت.

سردار شهیدی که تأکید زیادی بر اُنس جوانان با مسجد داشت

وی عنوان کرد: بار اول حدود ۵۰ روز سوریه بود و خیلی به ما سخت گذشت و نگرانی داشتیم و وقتی برگشت فکر می‌کردم که دیگر قصد رفتن به سوریه ندارد ولی می‌گفت تازه کار ما شروع شده است.

چگله، با اشاره به اینکه حدود یک ماه اهواز بود و انگار آمده بود که کارهای ناتمام خود را تمام کند و برود بیان کرد: روز ۶ دی‌ماه آخرین روزی بود که همدیگر را دیدیم و حاجی رفت در حالی که رفتن او بوی برنگشتن می‌داد.

وی اضافه کرد: در عملیات آزادسازی ۲ شهرک شیعه‌نشین نبل و الزهرا اطراف شهر حلب سوریه، شهید قربانی فرمانده گروهان ویژه بود، عملیات ۱۲ بهمن همزمان با آغاز دهه فجر در ایران شروع شد، بچه‌های جبهه مقاومت توانستند نبل و الزهرا را بعد از ۴ سال محاصره آزاد کنند و موقع ورود به شهرهای آزاده شده، شهید قربانی پرچم ایران را که همراه داشت بر روی زمین گذاشت و بر آن سجده شکر به‌جای آورد.

همسر شهید قربانی، ادامه داد: روز ۱۹ بهمن در حالی که برای پاکسازی اطراف شهرهای آزاد شده رفته بود، هدف تیر تک تیرانداز قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سردار شهیدی که تأکید زیادی بر اُنس جوانان با مسجد داشت

وی یاد آور شد: در فراز آخر وصیت‌نامه شهید قربانی آمده که من به این رسیده و ایمان دارم که تنها راه نجات جامعه فقط و فقط گوش به فرمان آقا (ولایت فقیه) بودن است.

کد خبر 1741124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha