بجای شخص محور، مکانیزم محور باشیم

سلمانی ساز و کار ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی را همسویی و وحدت بین نیروهای انقلابی، سیاسی، اجتماعی و... دانست و با تاکید بر اینکه استراتژی ما در این دوره از انتخابات «حمایت موثر» است، گفت: باید بجای شخص محور، مکانیزم محور باشیم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، رضا سلمانی_ دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان امروز(پنج شنبه، ۷ دی) در نشست با جمعی از اصحاب رسانه استان به اقدامات این شورا اشاره و اظهار کرد: این شورا به طور رسمی از سال ۹۸ شروع به فعالیت کرد و در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سطح کشور و استان شرکت کرده است.  

وی، ساز و کار این ائتلاف را همسویی و وحدت بین نیروهای انقلابی، سیاسی، اجتماعی و... دانست و افزود: این همسویی مشارکت حداکثری جبهه انقلاب را به وجود می آورد.
 
سلمانی با اشاره به اینکه ساختار این شورا متشکل از ۱۵۰ تا ۳۰۰ نفر از معتمدین و افراد انقلابی استان است گفت: ۱٠ حزب در گیلان عضو این شورا هستند.  

وی همچنین بیان کرد: «نظرعلی علیزاده» پس از ثبت نام در انتخابات مجلس از ریاست این شورا استعفا و «رمضانعلی طالبی» با اکثریت آراء به عنوان ریاست جدید شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در گیلان انتخاب شدند.  

سلمانی خاطر نشان کرد: شورای ائتلاف جمع کردن و در کنار هم قرار دادن نیروهای انقلاب  را برای خود تعریف کرده و آنرا وظیفه خود میداند.  

وی اذعان کرد: فعالیت این شورا می بایست در ۲ حوزه سیاسی انتخابات و مطالبه گری بیشتر دیده شود تا همسویی را برای، پیشبرد اهداف انقلاب بکار ببرد.

سلمانی با اشاره به فعالیت جوانان و نیروهای انقلابی و ارزشی استان های کشور در راستای افزایش مشارکت ها در انتخابات تصریح کرد: آنها به دنبال انتخاب افراد اصلح هستند اما در استان هایی که ضعف مدیریت دیده می شود این پویایی کمتر دیده می شود.  

 وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری که در ماه های گذشته بیش از پیش به هم افزایی و مشارکت در انتخابات تاکید داشتند گفت: آنچه که می بایست رعایت و به عنوان یک اصل بدانیم و فعالیت ها را بر اساس آن پیش ببریم این است که؛ این شیوه باید دارای شفافیت کامل باشد تا ناظرین بیرونی بر عملکرد ما نظارت داشته باشند تا مردم نیز بر خروجی کارمان اعتماد کنند.  

سلمانی ادامه داد: در گذشته بر اساس دو فاکتور صلاحیت و مقبولیت تصمیم نهایی در خصوص اعضا گرفته میشد و کسی که مقبولیت اجتماعی بیشتری داشت حمایت ما نیز نسبت به آن بیشتر می شد.  

وی با تاکید بر اینکه در این دوره استراتژی ما بر «حمایت موثر» است گفت: یعنی مانند دوره گذشته نظر سنجی به عنوان یک حجت قابل قبول نخواهد بود زیرا همه افراد از نظر ارزشی در یک رده قرار ندارند.  

سلمانی اذعان کرد: اگر حمایت ما تاثیر گذار باشد نبروهای انقلابی بتوانند در انتخابات موفق شوند نیروهای انقلابی از آنها حمایت می کنند.  

وی در ادامه با بیان اینکه برای تمامی داوطلبان تایید صلاحیت شده در هیأت‌های اجرایی شهرستان‌ها پیامکی ارسال کردیم که اگر تمایل داشتند وارد سامانه شده و ثبت نام کنند تا اعتراضی برای بعد باقی نماند، اضافه کرد: بطور قانونی تشکل های سیاسی قبل از شروع رسمی تبلیغات کاندیداهای مجلس، اجازه ندارند که لیست خود را اعلام کنند.

سلمانی بیان کرد: احتمالا سوم اسفند ماه، پس از اینکه به جمع بندی نهایی رسیدیم، لیست انتخاباتی خود را برای ۱۱ حوزه انتخابیه استان گیلان اعلام می کنیم.  

وی با بیان اینکه فرمی را با ۶ محور و  ۳۴ شاخصه برای ارزشیابی کاندیداها طراحی کردیم که معیارهایی همچون توانایی، تخصص، تدین، توانایی کار جمعی، مقبولیت و صلاحیت اجتماعی را داراست گفت: باید بجای شخص محور، مکانیزم محور باشیم تا تاثیر گذاری افراد نزدیک به صفر برسد.  

سلمانی در ادامه کار تشکل سیاسی را تربیت نیرو دانست و افزود: در این دولت بهترین فرصت را داشتیم که از نیروهای انقلابی بهره برداری کنیم.  

وی با اشاره به تاکید حضرت آقا که جریان شناسی انتخابات را مهم دانستند گفت: مقام معظم چهار محور اساسی امنیت، سلامت، مشارکت و انتخاب اصلح را مشخص کردند که می بایست آنها را مد نظر داشته باشیم.  

کد خبر 1741374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha