بزرگداشت یوم‌الله ۹ دی در آستان قدس رضوی

مراسم روز بصیرت امروز با حضور جمع بسیاری از زائران و مجاوران بارگاه منور امام رضا علیه السلام در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، امروز همانند جای جای وطن بزرگ و کشور عزیزمان، زائران و مجاوران بارگاه منور امام هشتم علیه السلام نیز در مراسم ویژه روز ۹ دی که در بارگاه منور رضی برگزار شده بود شعارهای حمایت از مردم مظلوم فلسطین، نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی سر دادند.

شعارهایی چون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، اسرائیل کودک کش مرگت فرا رسیده، یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا، یا ایها المسلمون غزه شده غرق خون بین شعارهای مردمی اجتماع امروز در مشهد مقدس پررنگ تر بود.

شعرخوانی سیدرضا یعقوبی آل، از شاعران آیینی کشور از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

در بخش دیگری از این مراسم و با ورود پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس به مراسم، حاضران در مراسم ضمن تجدید عهد مجدد با آرمان های شهیدان، بر دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی تا پای جان تاکید کردند.

پایان بخش مراسم این مراسم نیز سخنرانی مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت بود که به ایراد سخنانی درباره وقایع سال ۱۳۸۸، نقش مردم در پایان بخشیدن به ناآرامی‌ها و در نهایت شکل‌گیری حماسه ۹ دی‌ماه پرداخت.

دعوا بر سر ایران قوی است

مشاور رییس جمهور در امور حوزه و روحانیت در این مراسم گفت: یکی از خسارتهای فتنه ۸۸، خیانت به آرای مردم بود، سیاستهای همبستگی با فلسطین را زیر سوال بردند و و بجه ای شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و شعار مرگ بر آمریکا" شعارهای دیگری را سر دادند و دشمن از درون نظام سربازگیری کرده بود.

حجت الاسلام سید رضا تقوی با بیان اینکه فتنه یک حرکت خسارت بار است، افزود: مردم در سال ۸۸ با حضور خود کار را تمام کردند و دشمن بداند امروز نیز همانان ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: دعوا بر سر ایران قوی است، هر چه قدرت ما بیشتر باشد دشمنی‌ها بیشتر می‌شود. دشمن دست از سر ما بر نداشته است و اگر غافل شویم دسیسه ها ما را بیدار می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشتار مردم فلسطین گفت: مقاومت ۸۰ روز اخیر مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی، از اسلام، قرآن و دین به دست آمده است. وقتی راه و هدف درست و متعالی باشد مشکلات انسان را خسته نخواهد کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور حوزه و روحانیت افزود: این روحیه، طرح مستکبران را به هم می‌ریزد، فلسطینی‌ها را با هیچ سلاحی نمی‌توان نابود کرد و شکوهمندانه به‌ پیش می‌روند.

اجرای ۲۷ برنامه به مناسب ۹ دی ماه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: به مناسبت روز بصیرت ۲۷ برنامه ویژ با محوریت بصیرت‌افزایی و فرهنگی در خراسان رضوی در حال اجراست.

وی گفت: یوم الله نهم دی روز بصیرت و میثاق امامت با ولایت، روز خالق حماسه ماندگار علیه فتنه گران است که با الهام از هدایت الهی و حضور حماسی و به هنگام مردم بصیرت و انقلابی، بزرگترین و پیچیده‌ترین فتنه تاریخ علیه نظام دینی، ولایی و اسلامی را در هم شکستند.

حجت الاسلام محمد سلطانی افزود: ملت ایران در نهم دی سال ۸۸ نشان دادند، دسیسه‌های دشمنان انقلاب را خوب می‌شناسند و پشتیبان ولایت فقیه هستند، وحدت کلمه را عاملی اساسی در پیروزی می‌دانند و شکرگزار نعمت الهی و آماده انجام تکلیف دینی و شرعی در قبال حفظ و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی گفت: ملت بصیر ایران می‌دانند که تحکیم باورها و ارزش‌های اسلامی، اهتمام نسبت به مسایل فرهنگی، تقویت و برتری نظامی، وحدت کلمه، شور و نشاط انقلابی برای حفظ و استمرار نظام اسلامی ضرورت دارد، لذا با آگاهی نسبت به ارزش‌های اسلامی و فتنه فتنه‌گران و انقلاب را از هرگونه انحراف مصون نگه‌ خواهند داشت.

پایان پیام/

کد خبر 1741516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha