اکران فیلم «بازمانده » در سازمان ملی آرشیو فیلم تایلند

آثار سینمایی ایران در بانکوک در سازمان آرشیو فیلم تایلند با فیلم بازمانده که یکی از مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای جهان در رابطه با مسئله فلسطین است پخش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این فیلم هفدهمین فیلمی است که از زمان همکاری با این سازمان ماهانه اکران می شود که فیلم های جدید  درآینده می تواند نسبت به جذب هرچه بیشتر مخاطب و اکران های متعدد زمینه های همکاری بیشتری را بوجود آورد.

     رایزن فرهنگی در گفتگویی گفت : سینماگران ایران در سال‌های قبل همواره کوشیده‌اند سهم خود را در پرداختن به ظلم  ومظلومیت ادا کنند و آثاری با مضامین مرتبط را به تصویر بکشند و در عین حال نقشی از مقاومت بر در سینماها بزنند.

    رئیس سازمان سینمای ملی تایلند هم در این گفتگوگفت: برای ایجاد تعامل میان هنرمندان و مردم ؛ سینما از آن دست موضوعاتی است که از همه قشرهای مختلف با آن ارتباط برقرار می کنند و هر کسی به نوعی با ژانرهای متفاوت آن مثل اکشن، اجتماعی، معناگرا و ... مانوس میشود که ایران توانسته از همه این ژانرها فیلمهایی را ارائه دهد که مورد استقبال واقع شده است.

   خاطر نشان می سازد فیلم بازمانده از جمله فبلمهایی است که سیف‌الله داد همزمان کارگردانی، نویسندگی فیلمنامه و تدوین فیلم را بر عهده داشته و فیلمبرداری آن را نیز علیرضا زرین‌دست به انجام رسانیده و تیم فنی و هنری اغلب از بهترین‌های سینمای ایران بوده‌اند. موسیقی بازمانده ساخته مجید انتظامی و چهره‌پردازی آن هم بر عهده عبدالله اسکندری بوده ، اما برای بازیگران فیلم از بازیگران عرب استفاده شده و تصویربرداری آن هم در شهرهای لاذقیه و دمشق در کشور سوریه انجام شده است. زبان اصلی فیلم عربی است .

    گفتنی است سال‌ها القا شده که رژیم صهیونیستی توسط فروش زمین‌های فلسطینی‌ها به یهودیان صهیونیست شکل گرفت؛ سیف‌الله داد اما این گزاره ساده و یک‌خطی که عمدتا برای توجیه اشغالگری اسرائیل به کار می‌رود را زیر سوال برد و نشان داد که پای یک نسل‌کشی تمام‌عیار و آواره کردن میلیون‌ها نفر در میان بوده است.

کد خبر 1742299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha