مسلمانان خواستار حذف محدودیت مهاجرت فلسطینی‌ها به کانادا شدند

شورای ملی مسلمانان کانادا از دولت فدرال خواست تا سقف تعداد فلسطینی‌هایی را که می‌توانند به دلیل خشونت در نوار غزه در این کشور پناهنده شوند، بردارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « cbc»، شورای ملی مسلمانان کانادا از دولت فدرال خواست تا سقف تعداد فلسطینی‌هایی را که می‌توانند به دلیل خشونت در نوار غزه در این کشور پناهنده شوند، بردارد.

در همین راستا برنامه ویژه «خانواده گسترده برای مردم غزه» قرار است هفته آینده در کانادا راه اندازی شود.

این در حالی است که فلسطینی‌های کانادایی از ماه‌ها پیش از دولت فدرال برای نجات عزیزانشان از جنگ اسرائیل درخواست کمک کرده‌اند.

این برنامه به حداکثر یک‌هزار فلسطینی ویزا ارائه می دهد تا به مدت سه سال در کانادا مقیم باشند.

زمانی که «مارک میلر»، وزیر مهاجرت کانادا ماه گذشته این طرح را اعلام کرد، گفت که مشخص نیست چند نفر از  این برنامه بهره‌مند خواهند شد.

اما اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اعلام کرد که پس از دریافت و شروع رسیدگی به یک‌هزار درخواست اول یا پس از گذشت یک سال، برنامه را به روی درخواست های جدید می بندد.

شورای مسلمانان کانادا اعلام کرد که نباید سقفی برای اجرای این برنامه وجود داشته باشد تا فلسطینی‌های ساکن غزه بتوانند به راحتی به کانادا مهاجرت کنند.

این درخواست پس از آن مطرح شد که میلر گفت، حفظ امنیت عبور و مرور امن از خاک فلسطین بسیار دشوار است و اتاوا کنترلی بر اینکه چه کسی می تواند در هر روز معین از گذرگاه مرزی رفح بین نوار غزه و مصر عبور کند، ندارد و حتی ثابت شده است که خروج شهروندان از منطقه جنگی روندی کند و دشوار است.

«یامینا انصاری»، وکیل مهاجرت تورنتو، گفت که معتقد است این سقف، تعداد افرادی که به کمک نیاز دارند را بسیار دست کم می گیرد.

انصاری از این سیاست به عنوان بخشی از یک گروه ویژه از وکلای مهاجرت به نام پروژه الحاق به خانواده غزه حمایت کرد اما با اشاره به اینکه سقف در نظر گرفته شده برای ورود مهاجران از غزه به کانادا بسیار کم است، گفت: گفت: فقط بین وکلای هیم گروه، بیش از یک هزار متقاضی هستند که می‌خواهند وارد کانادا شوند.

غزه از روز ۷  اکتبر تا کنون در معرض بمباران مداوم اسرائیل بوده و تا کنون بیش از ۲۱ هزار و ۹۰۰ کشته داده است.

وزارت بهداشت غزه که تحت مدیریت حماس است می گوید دو سوم از تلفات فلسطینی ها زنان و کودکان بوده اند.

کد خبر 1742338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha