دشمن می خواست جلوی تکثیر اندیشه و  رویش های مکتب حاج قاسم را بگیرد

حجت الاسلام حمید بامری با بیان اینکه امروز ملت ما مصمم‌تر، قوی‌تر و با انگیزه‌تر در میدان است، گفت: سیزدهم دی ماه با این خیال که از تکثیر اندیشه و رویش‌های مکتب حاج قاسم جلوگیری کنید، جنایت کردید اما یک روز بعد مردم با بچه‌های خردسالشان وارد میدان شدند و در مسیر گلزار شهدا پررنگ‌تر از روز گذشته حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۵ دی ماه) حجت الاسلام حمید بامری با اشاره به سیره تربیتی حضرت زهرا (س)، گفت: اولین سیره تربیتی آن تنظیم محبت و دومین تنظیم شخصیت است.

امام جمعه عنبرآباد بیان کرد: اگر می‌خواهیم قیمت، عیار و ارزش مان ارتقاء پیدا کند باید معرفت، تقوا و مجاهدت که از توصیه های حضرت زهرا (س) است را در وجودمان تقویت کنیم.

وی سومین روش و ملاک تربیت سیره فاطمی را تنظیم ظاهر و باطن دانست و افزود: متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلات جامعه این است که ظاهر و باطنش یکی نیست و عدم تطابق ظاهر و باطن به معنای نفاق است.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) به ما یاد دادند، بنده‌ای نزد خدای متعال مقام و منزلت دارد که صادق باشد یعنی حرفش با عمل و قولش یکی باشد.

خطیب جمعه عنبرآباد با بیان اینکه ایمان دارای سه رکن است، ادامه داد: اول قبول قلبی، دوم اقرار به زبان سوم عمل به احکام و معارف اسلام بنابراین اگر زبان چیزی بگوید و قلب چیزی دیگر، این عدم تطابق برای سرنوشت انسان و جامعه بسیار خطرناک است.

وی چهارمین ملاک تربیت در سیره فاطمی را تنظیم ارتباطات برشمرد و اظهار کرد: باید هم با خالق و هم با مخلوق در ارتباط باشیم، ارتباط با مخلوق هم باید از طریق ارتباط با خداوند متعال باشد.

حجت الاسلام بامری با اشاره به این که پنجمین ملاک تربیت در سیره فاطمی تنظیم سرمایه‌ هاست، عنوان کرد:
سه سوال را باید همه بدانیم و خوب پاسخ بدهیم سرمایه‌ها از کیست، از خداست و کجا باید سوال و جواب پاسخ دهیم، در محضر خدا و اینکه چگونه از سرمایه‌ها استفاده کنیم؟ آنگونه که خدا، ولی خدا و دین خدا گفته است.

امام جمعه عنبرآباد اضافه کرد: برخی خیال می‌کنند آنچه که از سرمایه‌ها مادی و معنوی دارند از خودشان است در حالی که همه آنچه که داریم از خداست وجودمان، قدرت مان، سلامتی و توان و همه هستی خودمان را از خداوند داریم.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) زیباترین الگوی تربیتی را به ما یاد دادند که اگر می‌خواهید تربیت شوید، تربیت کنید و رشد پیدا کنید باید از پنج محور در زندگی خود بهره مند شوید، محبت‌ها، شخصیت ها، ظاهر و باطن، ارتباطات و سرمایه های خود را تنظیم کنید.

حجت الاسلام بامری ضمن تسلیت شهادت تعدادی از مردم مظلوم در گلزار شهدای کرمان، بیان کرد: امام عظیم الشأن فرمود؛ «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود»، شهید حاج قاسم  فرمود؛ «ما ملت امام حسینیم ما ملت شهادتیم».

خطیب جمعه عنبرآباد ابراز کرد: هزار و اندی سال است که پیروان ابلیس خون دوستداران محمد و آل محمد (ص) را بر زمین می‌ریزند اما توانسته اند نور حق را خاموش، مسیر حق را مسدود و جلوی عزم و اراده مردم را بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: ما با شهادت زنده‌تر، پویاتر، بالنده‌تر می‌شویم و این خون ها گام‌های ملت ما را در مسیر ارزش‌ها و آرمان‌هایشان استوارتر می‌کند، صف اتحاد ملت را مستحکم‌تر می‌کند، به حرکت ما در مسیر آرمان‌ها و ارزش‌ها سرعت می‌دهد و اراده ملت ما را قوی‌تر می‌کند.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: خطاب به فرزند آمریکا و شاگردش اسرائیل و پیمانکار این جنایت یعنی داعش ملعون‌ می گوییم شما خیال کردید با این جنایات  هولناک، ریختن خون های مردم بی‌گناه، زنان و کودکان می‌توانید در اراده و ایمان این مردم خدشه وارد کنید و ملت ما را از صحنه و میدان خارج کنید؟ زهی خیال باطل، این ملت در راه آرمان و ارزشهای خود بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم کرده است.

امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه امروز ملت ما مصمم‌تر، قوی‌تر و با انگیزه‌تر در میدان است، اضافه کرد: سیزدهم دی ماه با این خیال که از تکثیر اندیشه و رویش‌های مکتب حاج قاسم جلوگیری کنید، جنایت کردید اما یک روز بعد مردم با بچه‌های خردسالشان وارد میدان شدند و در مسیر گلزار شهدا پررنگ‌تر از روز گذشته حضور یافتند.

وی بیان کرد: این حضور مردم نشان می دهد که مکتب حاج قاسم سرشار از رویش‌ها، اندیشه و مرام او است و
راه روشن حاج قاسم با پیروی رهروان و سربازان اندیشه شهید سلیمانی ادامه پیدا می‌کند و امروز نه کرمان بلکه یک کشور شبیه حاج قاسم شده است.

حجت الاسلام بامری با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمود؛ شهید سلیمانی برای دشمنان خطرناک تراز سردار سلیمانی است، خاطرنشان کرد: این حادثه تروریستی نشان داد دشمن نه تنها از تن چاک چاک و نام او بلکه از رهروان راه، اندیشه و زائران مزارش هم می‌ترسد.

خطیب جمعه عنبرآباد ادامه داد: دشمنان با خیال اینکه می‌توانند مردم را از صحنه و میدان خارج کنند دست به جنایت و ترور و خونریزی می‌زنند اما این خون‌ها هدر نخواهد رفت و شجره طیبه یعنی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی نظام اسلامی و مردم انقلابی ایران را قوی‌تر مستحکم‌تر با عظمت‌تر از گذشته خواهد کرد.

وی اظهار کرد: شجره خبیثه یعنی استکبار آمریکا، اسرائیل، داعش، تکفیری ها، منافقین کوردل، بی‌صفتان، خائنان و مزدوران داخلی و خارجی به اذن الله ریشه شان می خشکد و نابود می شوند.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: از نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی انتظار داریم هر چه سریعتر ابعاد و زوایای این جنایت و عاملان آن را شناسایی کنند  همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ پاسخ سخت را دریافت کنند و به سزای جنایت و عمل ددمنشانه خودشان برسند.

امام جمعه عنبرآباد تاکید کرد: تنها چیزی که می‌تواند کمی از اندوه و غم ملت ایران و خانواده‌های داغ دیده بکاهد، انتقام و مجازات سختی است که باید از عاملان و طراحان و مجریان این جنایت گرفته شود.

وی تاکید کرد: امروز مردم ما هوشیار باشند که جبهه شیطان از جبهه مقاومت ضربات سنگینی را دریافت کرده بنابراین به دنبال انتقام گیری از ریشه مقاومت یعنی نظام اسلامی و ملت انقلابی ایران است.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: حضور حداکثری ملت ایران در انتخابات از اصلی‌ترین مؤلفه‌های ایمنی‌ بخش کشور و مایوس کننده دشمنان ایران است و ان شاءالله ملت ثابت خواهد کرد و دشمن را ناکام می گذارد.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به سالروز قیام مردم قم علیه رژیم پهلوی در ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶، تصریح کرد:
از آنجایی که این قیام مردمی روحانیت محور آغازگر تحول اساسی و بنیادین در انقلاب اسلامی بود از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و برکات فراوانی به دنبال داشت.

وی یکی از برکات قیام ۱۹ دی مردم قم را تسریع در روند انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: ۱۹ دی ماه به فرصتی تاریخی برای یکسره کردن کار رژیم طاغوت تبدیل شد و موج انقلاب را برای رژیم سفاک شاه مهار نشدنی کرد.

حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: تجلی هویت اصلی انقلاب و فراگیرتر شدن و مردمی شدن نهضت اسلامی از دیگر برکات و پیامدهای قیام مبارک ۱۹ دی ماه مردم قم است.

کد خبر 1742774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha