ضرورت رعایت چهار اصل مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات

حجت الاسلام علی کریمی گفت: انتخابات مهمترین رویداد سیاسی کشور است و همه باید برای چهار اصل مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۵ دی ماه) حجت الاسلام علی کریمی ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان، گفت: این حادثه تروریستی که در سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی به دست شقی ترین انسانها و به دستور آمریکا جهان خوار و صهیونیسم خبیث اتفاق افتاد منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از مردم شد.

امام جمعه آسمینون افزود: این جنایت تروریستی نشانه ای روشن از خباثت دشمن صهیونیستی و مزدوران او و دلیلی دیگر بر عصبانیت و استیصال رژیم منحوس و رو به زوالی است که با تنفس مصنوعی به زندگی پلید خود ادامه می دهد و برای بقای خود شتابزده، بی محابا، زبونانه و بزدلانه دست به جنایات، بمباران، موشک باران و ترورهای دست جمعی می زند.

وی بیان کرد: جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند، بدانند که سربازان راه روشن سلیمانی رذالت و جنایت آنها را تحمل نخواهند کرد و پاسخ سختی را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام کریمی ضمن تسلیت سالروز شهید علم الهدی و یاران دانشجویش، ابراز کرد: مقام معظم رهبری درباره شهید علم الهدی و سایر حماسه آفرینان هویزه فرمودند؛ «این جوانان با دست خالی و با دل استوار از ایمان و توکل به پروردگار به مقابله با دشمن رفتند».

خطیب جمعه آسمینون خاطرنشان کرد: از ویژگی شهید علم الهدی انس بسیار ایشان با قرآن بود او فردی صادق و با تقوایی بود که زحمت بسیار برای اسلام کشید.

وی با اشاره به ۱۷ دی ماه سالروز توطئه استعماری کشف حجاب به دست رضاخان، اظهار کرد: دنیای استکبار سرشار از جاهلیت و اشتباه است که خیال می کند ارزش، اعتبار و آزادی زن به این است که خود را در چشم مردان آرایش کند تا چشم های هرزه به او نگاه کنند اما عنایتی که اسلام به بانوان دارد بیشتر از عنایتی است که به مردان دارد.

حجت الاسلام کریمی مقام زن را والا و عالی رتبه برشمرد و عنوان کرد: قرآن کریم انسان ساز است و زن ها هم انسان ساز هستند وظیفه زن انسان سازی است اگر زنان انسان ساز از ملت ها گرفته شوند ملت ها شکست می خورند.

امام جمعه آسمینون با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس اسلامی، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (حفظه الله)   به مشارکت پرشور و برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات تاکید فراوان دارند.

وی تصریح کرد: انتخابات مهمترین رویداد سیاسی کشور است و همه باید برای چهار اصل مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت تلاش کنند.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به صفات متقین در کلام حضرت علی(ع)، بیان کرد: در میان انسان ها، اهل تقوا برترین و بهترین هستند گفتار صحیح، رفتارشان بر پایه تواضع، دیده هایشان را بر آنچه خدا حرام کرده می ببندد، گوش هایشان شنوای دانشی است که برایش سودمند می باشد.

خطیب نماز جمعه آسمینون تاکید کرد: اهل تقوا در روزگار کوتاه دنیا، صبر را پیشه خود قرار می دهند و در نتیجه در جهان آخرت، آسایشی دراز مدت برایشان خواهد بود. دنیا آن ها را طلبید اما آنها دنیا را نطلبیدند، اسیر شان کرد، آنها جان خود را دادند تا از دنیا آزاد شوند.

وی عنوان کرد: یکی از نشانه های آنها این است که در دین نیرومند ایمانشان همراه با یقین، در عبادت حالت خشوع، در شدائد و سختی ها شکیبا هستند.

کد خبر 1742785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha