آرامش در زندگی زمینه‌ساز موفقیت و پیشرفت همسران است

امیرحسین بانکی پور گفت: زمانی که فرد با همسرش به آرامش برسد، آنگاه این آرامش مقدمه پیشرفت‌های او در زندگی می شود، خداوند نیز برای تضمین این آرامش ۲ هدیه به زوجین داده که یکی مودت و دیگری رحمت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، امیرحسین بانکی پور شامگاه جمعه(۱۵ دی ماه) در چهارمین همایش باشگاه اجتماعی همسران مشهدی که در محل مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد اظهار کرد: یکی از نیازهای بشر انس و الفت است و لذا تنهایی برای او دشوار است و نیاز به کسی دارد که امین و غم خوار و مهربان و رازدار او باشد تا با او انس بگیرد و عشقش را خالصانه نثار او کند. بهترین فردی که می‌تواند این نیاز را تامین کند همسر است، چه زن و چه شوهر. قرآن از میان فوائد بسیار ازدواج، تنها این مورد را نام برده که معلوم می‌شود مهم‌ترین فائده است.

وی افزود: آنچه از کلام وحی و احادیث و روایات در خصوص هدف ازدواج آمده است، آرامش است.  قرآن می‌فرماید: «وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیها وَ جَعَلَ بَینَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً» از نشانه‌های خدا آن است که از جنس خودتان همسرانی آفرید تا در نزد آنان آرامش یابید و میان شما مودّت و رحمت قرار داد. ازدواج موفق نیز به میزان آرامشی که بین زوجین برقرار می شود، بستگی دارد.

رئیس کمیسیون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که فرد با همسرش به آرامش برسد، آنگاه این آرامش مقدمه پیشرفت های او در زندگی می شود، خداوند نیز برای تضمین این آرامش ۲ هدیه به زوجین داده که یکی مودت و دیگری رحمت است.

وی بیان کرد: مودت همان عشقی است که بین زوجین ایجاد می شود و این علاقه شدید باعث ایجاد مسوولیت طرفین نسبت به همدیگر می شود، رحمت سه جلوه دارد که شامل گذشت از اشتباهات یکدیگر، چشم پوشی از عیوب هم، جبران بدی فرد با خوبی کردن به او است، زوجین تلاش کنند این ۲ هدیه خداوند را در زندگی زناشویی خود حفظ کنند.

آرامش در زندگی زمینه‌ساز موفقیت و پیشرفت همسران است

«باهم» طرحی برای تحکیم بنیان خانواده

عباس نظافت، مدیر فرهنگسرای خانواده مشهد نیز در این همایش با بیان اینکه طرح باشگاه اجتماعی همسران مشهدی با عنوان «باهم» در راستای تحکیم بنیان خانواده در کیفیت بخشی به زندگی مشترک زوجین جوان مشهدی در حال برگزاری است، افزود: این طرح برای ۶ هزار زوج برنامه ریزی شده که در ۱۰ همایش و برنامه با موضوعیت بنیان‌های روانی زن و مرد و مفهوم زوجیت برگزار خواهد شد.

مدیر فرهنگسرای خانواده شهرداری مشهد با بیان اینکه در ابتدای این همایش سنجش علمی زوجین جوان مشهدی با موضوعیت باورها و نگرش زوجین انجام خواهد شد، تصریح کرد: در فاز اول این طرح، همایش‌های عمومی را خواهیم داشت و در فاز دوم همایش‌های تخصصی به صورت اردوهای نیمروزه برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش آموزش‌های تخصصی با محوریت همایش ارتباط موثر و همایش روابط عاشقانه به صورت مجزا برای آقایان و بانوان صورت خواهد گرفت؛ همچنین در کنار این همایش‌ها نیز برنامه‌های خلاقانه‌ای برای زوجین طراحی شده است.

وی هدف اصلی بان باشگاه را کنترل طلاق در سالهای ابتدای زندگی زوجین دانست و افزود: امسال ۱۰ هزار زوج زیر پوشش باشگاه اجتماعی همسران مشهدی قرار گرفتند و برنامه های آن را فرامی گیرند تا بتوان از این طریق پنج باور اشتباه اجتماعی زوجین را اصلاح کرد، شعار این باشگاه نیز هم افزایی است.

۵ باور غلط که پاشنه آشیل ارتباطات زناشویی هستند

نظافت یادآور شد: یکی از آسیب های مهم در زندگی زناشویی، طلاق های عاطفی یا طلاق های محضری است که بیشترین آن در سالهای ابتدای زندگی زوجین رخ می دهد.

وی با اشاره به پژوهشی که توسط این فرهنگ سرا و با همراهی دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص ارتباطات زناشویی انجام شد، بیان کرد: در این پژوهش پنج ارتباط عاطفی یا باور غلط اجتماعی به عنوان پاشنه آشیل در ارتباطات زناشویی تعیین شده که یکی باورمندی ۶۵ درصد از زوجین به ذهن خوانی توسط فرد مقابل و دومی باور داشتن به اینکه سواد کلاسیک همان سواد زندگی است در حالی که میزان سواد ۶۵ درصد از زوجین مشهدی کارشناسی به بالا بود.

پایان پیام/

کد خبر 1742891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha