خون حاج قاسم جریان ساز شد

حجت الاسلام حمید بامری گفت: خون حاج قاسم یک‌ خون معمولی نبود بلکه یک خون جریان ساز مانند خون سیدالشهدا (ع) است و مانند شکسته شدن شیشه عطر منتشر می‌شود و اطراف را خوشبو می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت شهدای ۱۳ دیماه گلزار شهدای کرمان در عنبرآباد برگزار شد.

حجت الاسلام حمید بامری در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، گفت: با سیل خبرهای منفی در سال ۹۸ اعم از گرانی ها و تورم، دعوای سند ۲۰۳۰، گرانی بنزین و بی خبری رئیس جمهوری وقت، نارضایتی مردم، تفرقه، اغتشاش در کشور و از دست دادن فرزندان و در اوج ناامیدی و یاس، بسیاری گمان کردند که دیگر انقلاب به بن بست رسیده است.

امام جمعه عنبرآباد افزود: متاسفانه در بین این اخبار، در بامداد ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ خبری ناگوار منتشر شد که حال دل همه ما را بد کرد و آن خبر، آسمانی شدن سردار مقاومت بود که باعث شد تمام آن غم ها و ناامیدی ها فراموش شد. 


وی با بیان اینکه داغ و مصیبت حاج قاسم، عقربه دلهای همه ما را به سمت خدا چرخاند، ابراز کرد: جنس این داغ مانند داغ سیدالشهدا (ع) است که انسان با گریه بر مصیبت کربلا آرام می شود. 

حجت الاسلام بامری با اشاره به این که خون حاج قاسم یک‌ خون معمولی نبود، تاکید کرد: خون شهید سلیمانی یک خون جریان ساز مانند خون سیدالشهدا (ع) است و همچون شکسته شدن شیشه عطر منتشر می‌شود و اطراف را خوشبو می کند. 

امام جمعه عنبرآباد با بیان اینکه محبت حاج قاسم، همه جریان ها را یکدل و یک زبان کرد، عنوان کرد: مردمی بودن حاج قاسم مایه اتحاد و همدلی بین آحاد مردم و مسئولین کشور شد که این همان وعده الهی است.

وی تصریح کرد: حاج قاسم ایمان به خدا و عمل صالح را با چاشنی اخلاص در هم آمیخته بود و خداوند نیز او را بزرگ و جریان ساز کرد.

حجت الاسلام بامری ابراز کرد: کجای عالم سراغ دارید فرمانده نظامی یک‌ کشور را مردم کشور دیگر به روی دست تشییع کنند و این از عظمت شخصیت آن مالک اشتر بود.

امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: آیا با رفتن سیدالشهدای مقاومت حرکت متوقف شد، آیا مقاومت از حرکت ایستاد، آیا ناامید شدیم؟ خیر، بلکه شجره طیبه که همان حق است و ریشه ثابت دارد و شاخه های آن بر سماء برافراشته است، امروز تنومند شده و درخت خبیثه در حال اضمحلال است.  

وی ویژگی شجره طیبه را گسترش شاخ و برگ آن به همه عالم دانست و بیان کرد: همه عالم از ثمره آن استفاده می کنند و آن وصف حال امروز شجره طیبه انقلاب و نظام اسلامی ایران است.  

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: ریشه شجره انقلاب اسلامی، ولایت فقیه است که متصل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و اگر شاخه ای از آن شکست، شاخه دیگری از همان مکان رشد می کند.

امام جمعه عنبرآباد تاکید کرد: امروز شجره خبیثه یعنی آمریکا و اسرائیل برای به دست آوردن خاورمیانه و حکومت بر آن، تمام تلاش کرده و از قدرت استکباری خود استفاده کردند اما نتوانستند، امروز این شاخ و برگ درخت طیبه انقلاب است که بر خاورمیانه حکومت می کند و این همان وعده خداوند متعال است.

وی با بیان این که حق متوقف شدنی و از بین رفتنی نیست، گفت: حق جریان سازی می کند و ما در این مسیر خروشان مانند شهدا، اول باید خودمان در جریان و بعد هم جریان ساز باشیم یعنی جریان هایی مانند شرکت در انتخابات همان چیزی که دشمن از آن واهمه دارد.

کد خبر 1742940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha