اعتکاف با چاشنی حل مشکلات اقتصادی نیازمندان

ثبت نام مراسم اعتکاف در مسجد فاطمیه امامت مشهد در حالی شروع شده که هرساله در کنار مراسم اعتکاف، یک مشکل از مشکلات خانواده‌های نیازمند محل نیز رفع می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین سید موسی سلطانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: اعتکاف در مسجد فاطمیه امسال برای هجدهمین سالی است متوالی برگزار می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت در این آیین اعتکاف صورت رایگان است افزود: هزینه های اعتکاف از طرف خیرین مسجد تامین می‌شود.

امام جماعت مسجد فاطمیه با بیان اینکه برای سه سال در برگزاری اعتکاف در بین مساجد به عنوان مسجد برتر در مشهد و استان و یک سال هم مسجد برتر کشوری شدیم گفت: در سه روز اعتکاف تمام بسترهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی را در مسجد فراهم می‌کنیم.

وی با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی حضرت ایت الله واعظ طبسی که در این مسجد در حوزه های فرهنگی جزء کانون‌های فعال و پیشتاز مشهد است گفت: کانون فرهنگی مسجد نیز با مشارکت در برنامه های فرهنگی تربیتی نقش موثری در ارائه برنامه های تدارک دیده شده برای معتکفین ایفا می‌کند.

حجت الاسلام سلطانی با تاکید بر اینکه مراسم اعتکاف در مسجد فاطمیه ویژه‌ی برادران بوده و برای خواهران ظرفیت نداریم افزود: در حاشیه این مراسم اعتکاف نیز هرسال یک مشکل از مشکلات اقتصادی یک خانواده مانند جهیزیه، درمان، کارآفرینی، اشتغال را حل می‌کنیم.

امام جماعت مسجد فاطمیه با بیان اینکه هر سال به نیت نام ابجد امیر المومنین از صد و ده نفر برای شرکت در اعتکاف ثبت نام می‌کنیم، عنوان کرد: پارسال برای اولین بار فقط ثبت‌نام ویژه‌ی جوانان داشتیم، اما امسال به این نتیجه رسیدیم که تلفیقی باشد و بخش اصلی معتکفین را جوانان و یک بخشی را هم کسانی که پیشکسوت هستند تشکیل خواهند داد.

وی در خصوص برنامه های تدارک دیده شده برای ایام اعتکاف گفت: برنامه های فرهنگی اعتکاف در مسجد فاطمیه شامل حلقه‌های معرفت، سخنرانی های مذهبی و مداحی و مناجات هاست.

حجت الاسلام سلطانی در پایان یادآور شد: علاقه مندان برای شرکت در اعتکاف مسجد فاطمیه باید با مدارک لازم شامل یک قطعه عکس و یک عدد فتوکپی کارت ملی؛ همه روزه همزمان با نماز ظهر و یا مغرب به آدرس بلوار امامت امامت ۵۴ مسجد فاطمیه برای ثبت نام مراجعه کنند. تلفن‌های 09368272959 و 09155059021 هم برای راهنمایی بیشتر در نظر گرفته شده اند.

پایان پیام/

کد خبر 1743114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha