قصه یک شیوه‌ی مدرن انتقال پیام است

فلاح گفت: قصه یک شیوه‌ی مدرن انتقال پیام می‌باشد، در بخش علمی جشنواره‌ی قصه‌گویی باید قوی‌تر از بخش اصلی جشنواره برگزار گردد تا یک ارزشیابی شود و بیشتر به حوزه‌ی علمی توجه داشته باشیم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، فرهاد فلاح  امروز ۱۷ دی ماه در آیین اختتامیه  بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه، گفت:باید از روند جشنواره‌ای خارج شویم و قصه‌گویی جزء برنامه‌ی کانون در طول سال باشد.

معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود:امروزه از قصه در دنیا برای توسعه‌ی جوامع استفاده می‌شود لذا رونق اقتصاد را بر قصه و قصه‌گویی مبتنی می‌کنند. حذف محتواهای اضافی در یک فرآیند و ایجاد قصه بین اینها با یک پیام مواجه می‌شوید.

وی خاطر نشان کرد: ۲۸۶ قصه در قرآن وجود دارد که می‌تواند پیام‌ساز باشد، باید به حوزه‌ی قصه و قصه‌گویی که پایه‌گذار هنر در دنیاست توجه داشته باشیم تا تاثیر بر تمام حوزه‌های فرهنگی داشته باشیم.

فلاح تصریح کرد:شعار و سیاست ما در این جشنواره این است که به سمت عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه و قصه‌گویی برویم تا خانواده‌ها بدانند یکی از ابزارهای مهم تربیتی استفاده از ظرفیت‌های قصه و قصه‌گویی است و این مسئله مهم می‌تواند با کمترین هزینه اتفاق بیفتد و علاوه بر ارتباطات عاطفی که بین اعضای خانواده ایجاد می‌کند به راحتی می‌تواند نکات حکمت‌آمیز را هم منتقل کند.

معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  با بیان اینکه زمینه قصه و قصه‌گویی مطالعه و مراجعه به کتب و داستان‌های کهن و اصیل است، تاکید کرد: قصه‌گویی پایه گذار همه هنرها و ادبیات است. پشت هر فعالیت فرهنگی و ادبی قصه‌ای نهفته و اگر ما در حوزه قصه و قصه‌گویی سرمایه‌گذاری کنیم در واقع روی هنر پایه سرمایه‌گذاری کردیم و برون‌داد آن در آثار هنری و فرهنگی بروز و ظهور خواهد داشت.

وی اظهار کرد :بیست و پنچ مین جشنواره قصه گویی باشعار "با قصه لبخند بسازیم" در محورهای؛ قصه‌های آزاد، قصه‌های قرآنی و دینی، قصه‌های نامداران، و روایت اراده برگزارشد و در آن ۵۶ برگزیده مرحله استانی و بین‌المللی با هم رقابت کردند که درنهایت ۸ نفر در بخش‌های مختلف برگزیده معرفی شدند همچنین امسال برای نخستین بار جایزه جهانی قصه‌گویی را در این جشنواره قرار دادیم و دو کاندیدا از ایران و هند داشت، که متاسفانه هیچکدام نتوانستند جایزه این بخش را از آن خود کنند.

فلاح در پایان گفت:در واقع منشا کمدی الهی دانته قصه‌ای از حدیث معراج پیامبر بوده؛ رویکرد جدی کانون ورود به قصه است، قصه یک شیوه‌ی مدرن انتقال پیام می‌باشد، در بخش علمی جشنواره‌ی قصه‌گویی باید قوی‌تر از بخش اصلی جشنواره برگزار گردد تا یک ارزشیابی شود و بیشتر به حوزه‌ی علمی توجه داشته باشیم.  

قصه یک شیوه‌ی مدرن انتقال پیام است

کد خبر 1743215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha