توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در دستور کار دولت سیزدهم  است

محمد هاشمی با اشاره به حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توسعه پروژه های فرهنگی و هنری گفت: در این دولت نزدیک به ۷هزار میلیارد تومان به پروژه های فرهنگی هنری اختصاص داده شده است که عمدتا برای توسعه فضاهای فرهنگی و هنری است.

«محمد هاشمی»، جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سئوال که یکی از سیاست های محوری دولت سیزدهم توسعه آموزش فرهنگ و هنر در مناطق محروم بوده آیا در دو و نیم سالی که از عمر دولت گذشته به تحقق این برنامه نزدیک شده ایم ؟ به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: سیاست مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جهتی توسعه و از جهتی رونق عرصه فرهنگ و هنر بوده است، در بحث توسعه فرهنگی اگر سراغ محتواهای زیرساختی و حمایتی برویم در این موضوع با محور قرار دادن عدالت فرهنگی کارهای گسترده ای را شروع کردیم و در استان ها این کارها در حال انجام است و به عنوان نمونه پروژه های ناتمام زیرساختی مثل فرهنگسراها و کتابخانه های مرکزی را به اتمام رساندیم و در حوزه سینما سالن های سینما را از عدد ۵۰۰ به ۸۰۰ رساندیم؛ در واقع برخی تجهیز شدند و برخی ساخت و ساز است.

جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت های این وزارتخانه در توسعه پروژه های فرهنگی و هنری اظهار کرد: در این دولت نزدیک به ۷هزار میلیارد تومان به پروژه های فرهنگی هنری اختصاص داده شده است که عمدتا برای توسعه فضاهای فرهنگی است.

محمد هاشمی با اشاره به رونق فرهنگی در دولت سیزدهم گفت: در این دوران شاهد رونق فرهنگی هستیم و این مسئله را در مجموع کارها می توانید بینید؛ وضعیت فروش سینماها و تئاتر و موسیقی گویای این مسئله است؛ البته هنوز در نیمه های راه هستیم ولی امیدواریم بتوانیم این برنامه ها را محقق کنیم.

جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سئوال که در مناطق محروم و مرزی نابرخورداری فرهنگی هنری زیاد دیده می شود این موضوع که قرار است تا انتهای دولت سالن های سینما به هزار سالن برسد فکر می کنید شدنی است؟ توضیح داد: نشان گذاری که شده است این مسئله شدنی است؛ چون همه سالن ها قرار نیست از صفر ساخته شوند و بسیاری از سالن ها قرار است تجهیز و امکانات آنها به روز شود؛ گاهی یک سالن نیمه استفاده ای وجود دارد و بازسازی می شود و از جهات مختلف تجهیز و سپس رونمایی می شود، از ظرفیت های موجود نهایت استفاده می شود و به خاطر همین این مسئله از نظر دور نیست.

محمد هاشمی درپاسخ به این سئوال که یکی دیگر از طرحهای دولت برای مناطق محروم «طرح هنر برای همه» بود آیا این طرح دستاوردی نیز داشت؟ گفت: «طرح هنر برای همه» امسال جزء سیاست ها بود و دستاورهایی هم داشت؛ امسال مباحث تکمیلی این طرح در حال پیگیری است و امیدواریم با قوت بتواند همه اهداف خودش را به سرانجام برساند و تا آخر سال بعد آمار آن بالاتر برود و دوره های تکمیلی آن هم انجام شود.

پایان پیام/

کد خبر 1743488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha