اختتامیه جشنواره رسالت ماندگار در اراک برگزار شد 

‌اختتامیه جشنواره رسالت ماندگار، انتخاب برترین فعالیت های فرهنگی  پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان اراک برگزار شد.  

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی اختتامیه جشنواره رسالت ماندگار، همزمان با اختتامیه جشنواره اسوه پایگاه های مقاومت بسیج استان مرکزی و انتخاب برترین فعالیت های فرهنگی  پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان اراک امروز(۲۰ دی) باحضور دکتر بذرافکن معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همزمان با سالروز شهادت شهید امیرکبیر، در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبستان، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، گفت: شهید کاوه نبیری از شهدا و فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس بود که ویژگی های خاصی داشت.


وی شجاعت را از ویژگی های بارز شهید نبیری دانست و افزود: شهید نبیری از هر ماموریتی تجارب خوبی را می آموخت و به عنوان فرمانده آن را در عملیات ها بکار می برد و آموزش های خوبی را به رزمندگان می داد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، با اشاره به اینکه اولین درس زندگی را از کاوه نبیری یاد گرفتم، خاطر نشان کرد: چند عملیات بزرگ ما کنار این سردار دلاور بودیم که ایشان در این عملیات ها سرشار  از ایمان، اخلاص، ایثار و فداکاری بود.  


سردار کریمی ضمن بیان خاطراتی از این سردار رشید اسلام، بیان کرد: شهید نبیری علاوه بر مسئولیت در بخش های مختلف خود نیز در کنار رزمندگان می جنگید و به رزمندگان روحیه می داد.


وی با اشاره به اینکه حضور شهید کاوه نبیری و رحیم آنجفی به رزمندگان روحیه می داد، اظهار داشت: وجود این رزمندگان و سرداران بزرگ سبب می شد رزمندگان با ایمان و اعتماد و شجاعت بیشتری در عملیات ها شرکت کنند و بحمداللَّه عملیات ها منجر به پیروزی می شد.

سردار کریمی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در عملیات کربلای ۵ یک امتحان سختی را دادند، ادامه داد: در عملیات کربلای ۴ سپاه درخواست ۵۴۰ گردان را داشت تا پیروز شود اما حدود ۲۵۰ گردان با تلاش بسیار آمدند دشمن هم با تمام توان در مقابل رزمندگان اسلام ایستادند و دشمن نگذاشت تا ما عبور کنیم که منجر به شکست شد تا اینکه بعد از ۱۸ شب حضرت امام دستور عملیات جدید دادند، که شهید کاوه نبیری فرمانده تیپ دوم لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) در روز ۲۰ دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به شهادت رسید.  

وی ادامه داد: ایشان یک رزمنده با تدبیر، شجاع، با ایمان، متدین بود که در مسیر حفظ ارزش های انقلاب و پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی شجاعانه ایستادگی کرد.  

سردار کریمی ادامه داد: رزمندگان ما عاقلانه نجنگیدند بلکه عاشقانه جنگیدند. همانند رزمندگان دشت کربلا عاشقانه در میدان حاضر شدند و افتخار آفریدند.

کد خبر 1743692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha