اعتکاف فرصتی مغتنم برای خلوت با خود است

حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا گفت: اعتکاف از جمله عبادات مستحبی است که به عنوان فرصتی مغتنم برای خودسازی، تفکر و خلوت با خود محسوب می‌شود.

حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: اعتکاف از جمله عبادات مستحبی است که به عنوان فرصتی مغتنم برای خودسازی، تفکر و خلوت با خود محسوب می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی عنبرآباد ابراز کرد: این ظرفیت الهی، جلا دهنده دل از زنگارهای روزمره است و اگر جوانان با فرصت اعتکاف انس بگیرند یقینا تحول روحی قابل شایانی به دست خواهند آورد.

وی بیان کرد: در آیاتی همچون آیه ۹۰ سوره طه، ۱۳۸ سوره اعراف، ۵۱ تا ۵۳ سوره انبیاء و ۶۹ تا ۷۴ سوره شعرا به مسئله اعتکاف اشاره شده و این نشان از اهمیت این مراسم عبادی دارد.

حجت الاسلام فضیلتی نیا اظهار کرد: در عنبرآباد قریب به ۲۵ سال است که مراسم معنوی اعتکاف برگزار می شود و امسال نیز همچون سال های گذشته این مراسم معنوی با حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

‌رییس اداره تبلیغات اسلامی عنبرآباد اضافه کرد: مراسم معنوی اعتکاف ویژه برادران در مسجد جامع و خواهران  در مسجد امام حسین (ع) بازار برگزار می شود.

وی عنوان کرد: امسال ثبت نام اعتکاف به صورت اینترنتی در بازه زمانی ۲۰ دی تا ۳ بهمن ماه از طریق https://eitaa.com/44242277/13 است.

حجت الاسلام فضیلتی نیا تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف می‌تواند فرصتی برای جوانان و نوجوانان جهت رسیدن به مقام قرب الی الله و تعالی روحی و اخلاقی باشد بنابراین از همه جوانان و نوجوانان برای شرکت در این مراسم معنوی دعوت می کنیم.

کد خبر 1743699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha