داعش می خواهد بازیگران محور مقاومت را درگیر بحران های داخلی کند

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: داعش درصدد است تا در مسیر عملیات‌های محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی سنگ‌اندازی و با راه‌اندازی عملیات تروریستی، بازیگران محور مقاومت را درگیر بحران‌های داخلی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۲۲ دی ماه) حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان، با اشاره به ویژگی های عصر انتظار، گفت: یکی از مهمترین ویژگی های انتظار این است که منتظر باید نقشه راه و الگو داشته باشد.

امام جمعه جازموریان ضمن تبریک ماه مبارک رجب، بیان کرد: شرافت مکان‌ها، به اعتبار اعمالی است که در آن اتفاق افتاده مثلا درباره مساجد، روایت است که هر مکانی که مسجد می‌شود، به‌ سبب خون شهیدی است که در گذشته در آن مکان ریخته شده است.

وی با بیان اینکه عظمت ماه رجب به‌ واسطه اموری است که در این ماه واقع شده، افزود: اموری که در این ماه واقع شده، در ماه‌های دیگر نیست بنابراین عبادت در ماه رجب با عبادت در ماه‌های دیگر متفاوت است.

حجت الاسلام صادقی اعتکاف را یکی از اعمال مبارک ماه رجب برشمرد و خاطرنشان کرد: این سنت حسنه از برجسته‌ ترین و مهم‌ترین توصیه‌های دینی است که پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) به گونه‌ای ویژه بدان اهتمام داشته‌اند.

خطیب جمعه جازموریان اظهار کرد: اعتکاف آئین نیکوی سالکان و صالحان، به برکت خون شهیدان والا همت انقلاب اسلامی ایران، از قلمرو سیره‌ای عالمان، فضلای حوزه‌های علمیه، عابدان و زاهدان برخی از مساجد شهرها فراتر رفته و به فرهنگی عمومی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: امروز مراسم معنوی اعتکاف در میان نسل جوان خداجو به گونه‌ای رونق گرفته که مساجد جامع شهرها، برای خیل عظیم تشنگان جام معرفت و قرب الهی در ایام اعتکاف گنجایش ندارند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که هدف اولیه ترویج اعتکاف، افزایش آمار معتکفان بود، تصریح کرد: اکنون مرحله معرفت‌ افزایی و عمق‌ بخشی به اعتکاف است و باید عارفان، صاحبان اندیشه و قلم در تحقق این معنی بکوشند.

امام جمعه جازموریان ادامه داد: تا در آینده‌ای نزدیک، آثار و فرهنگ ناب اعتکاف، از محدوده زمانی کوتاه سه روزه، برون آید و در تمام لحظات عمر بدرخشد و از پهنای مکانی مسجد به همه عرصه‌های زندگی اعم از تحصیل، کار، تجارت، سیاست و سیاحت گسترش یابد.

وی با اشاره به دیدارهای اخیر مردم قم، کرمان و خوزستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار دوم دی‌ماه با مردم خوزستان و کرمان فرمودند؛ «با انتخابات می‌شود در کشور تحول ایجاد کرد» و «راهش این است که با انتخابات‌ حالا چه انتخابات مجلس، چه انتخابات مجلس خبرگان، چه انتخابات ریاست‌ جمهوری، چه انتخابات شوراها - کسانی را که با آن فکر سیاسی آنها و جهت‌گیری سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آنها همراهند، سر کار بیاورند؛ این می‌شود تحول بنابراین پایه‌ تحول انتخابات است.

حجت الاسلام صادقی از انتخابات به عنوان یک فرصت مهم اجتماعی یاد کرد و گفت: در واقع انتخابات فرصت انتخاب ایده‌ها ست و اگر به‌ درستی انتخاب نشود، ایده‌ای بن‌بست‌گرا فرصت می‌یابد و برای مدتی جهت کشور و سیاست‌های آن را تعیین می‌کند.

خطیب جمعه جازموریان اضافه کرد: این ایده بن بست گرا برخلاف ایده تحولی، موجب سرخوردگی و فروپاشی اجتماعی می‌شود و با کاهش اثربخشی، چنین رویدادی شدت مشارکت را کاهش می‌دهد و از کیفیت آن (مشارکت) می‌کاهد.

وی تاکید کرد: امروز تحول گرایی و ارائه ایده‌های تحولی یک شرط لازم برای حرکت اجتماعی و افزایش مشارکت سیاسی است، آنچه امروز نیازمند آن هستیم، حل مشکلات به‌ واسطه یک ایده تحولی همه‌ جانبه و پویاست.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: این ایده تحولی است که آینده ایران قوی را می‌سازد و انباشتی از سرمایه‌های اجتماعی برای آینده‌های دور و نزدیک را رقم می‌زند و انتخابات است که چنین فرصتی را مهیا می‌کند.

امام جمعه جازموریان ابراز کرد: نگاه انتخاب‌ کنندگان باید به سمت و سوی اشخاص و جریان هایی باشد که برای تحول مورد نظر رهبر انقلاب دارای ایده نو و پیشرو باشند.

وی خاطرنشان کرد: منتخبان آینده مردم باید کسانی باشند که تحول را نه در شعار که در عمل بشناسد، باور داشته باشند و برای شکوفایی آن ایده‌های تحول‌ آفرین تلاش کنند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، عنوان کرد: گروه تروریستی داعش در دو سال گذشته به‌ ویژه پس از هلاکت سرکرده‌های‌ خود در موضع ضعف قرار گرفته بود و به ندرت حملاتی را در مناطق بیابانی سوریه و عراق تدارک می‌دید اما در سه ماه اخیر تحرکات تروریستی داعش به‌ صورت چشمگیری افزایش یافته است.

خطیب جمعه جازموریان بیان کرد: تروریست‌های داعش در یک ماه گذشته عملیات‌های تروریستی و انتحاری متعددی را در کشورهای عضو محور مقاومت انجام داده‌اند.

وی افزود: در جدیدترین رویدادها، گروه تروریستی داعش هرچند مشکوک اما با انتشار بیانیه‌ای به طور رسمی دو عملیات انتحاری هفته گذشته در کرمان را که در آن تعدادی از هموطنان مان شهید و مجروح شدند، برعهده گرفت.

حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: در روزهای نخست سال جدید میلادی نیز تروریست‌های داعش با مسلسل و سلاح‌های متوسط مواضع ارتش سوریه را در حومه شرقی دیرالزور هدف قرار دادند که در این حمله چهار نفر از نیروهای مقاومت شهید و سه نیروی سوری مجروح شدند. پیش‌تر عناصر داعش به مقرهای نیروهای ارتش سوریه در صحرای الرصافه (مثلث الرقه، حمص و دیرالزور) یورش برده بودند.

امام جمعه جازموریان با اشاره به چرایی افزایش حملات تروریستی داعش، اظهار کرد: از زمانی که مردم مظلوم غزه زیر هجمه شدید تل‌آویو قرار گرفتند، گروه تروریستی داعش در راستای منافع صهیونیست‌ها گام برداشته و با فعال‌کردن هسته‌های خفته خود و ارتکاب عملیات تروریستی و انتحاری در کشورهای حامی فلسطین، بر منحرف کردن افکار عمومی جهان از تداوم نسل‌کشی در غزه، تلاش کرده است.

وی ابراز کرد: داعش درصدد است تا در مسیر عملیات‌های محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی سنگ‌اندازی و با راه‌اندازی عملیات تروریستی، بازیگران محور مقاومت را درگیر بحران‌های داخلی کند.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: اقدامات و تحرکات گروه تروریستی داعش و اظهارات مقام‌های رژیم صهیونیستی حکایت از آن دارد که فعالیت و قدرت‌گیری داعش در منطقه در راستای منافع تل‌آویو است زیرا در یک دهه اخیر داعش تنها در راستای منافع این رژیم جعلی گام برداشته است.

خطیب جمعه آسمینون اضافه کرد: جنایت تروریست‌ها در کرمان و احتمالا در مواردی از این قبیل اهدافی همچون القای ناامنی در جمهوری اسلامی ایران، وادار کردن کشورمان به جنگ با رژیم صهیونیستی، زیر سوال بردن اعتبار بازدارندگی ایران، امنیتی کردن فضای جامعه و تأثیر بر مشارکت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.

وی گفت: از همه برگزار کنندگان یادواره ۵۰۰ شهید عشایر جنوب کرمان و چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جازموریان تشکر می کنم.

کد خبر 1743918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha