اعتکاف دانشجویی در مسجد باقرالعلوم برگزار می‌شود

حجت الاسلام اصغر شاهرخی گفت: امسال مراسم معنوی اعتکاف در مسجد باقر العلوم سایت دانشگاه آزاد اسلامی به صورت متمرکز با مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی جیرفت، دولتی جیرفت، آزاد اسلامی، پیام نور و جاوید برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اصغر شاهرخی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: اعتکاف سه روز خلوت کردن در فضای معنوی مسجد با خدا برای رسیدن به کمالات معنوی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مراسم معنوی اعتکاف پررنگ تر شده و سال به سال هم بر خیل مشتاقان و کیفیت محتوای برنامه های آن، افزوده می شود.

وی با اشاره به با استقبال هر ساله جوانان از اعتکاف، اظهار کرد: اگر چه دشمن سعی دارد بین نسل جوان با مباحث معنوی و مذهبی فاصله بیندازد اما به لطف خدا هر ساله با استقبال خوب جوانان به ویژه قشر دانشجو و فرهیخته مراسم معنوی اعتکاف برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: امسال مراسم معنوی اعتکاف در مسجد باقر العلوم سایت دانشگاه آزاد اسلامی به صورت متمرکز با مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی جیرفت، دولتی جیرفت، آزاد اسلامی، پیام نور و جاوید برگزار خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به این که برای مجموعه دانشگاه خدمت به معتکفین مایه افتخار است، عنوان کرد: وقتی به جایگاه اعتکاف در متون دین اسلام مخصوصا قرآن کریم می نگریم می بینیم خداوند خدمت در اعتکاف را به حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) توصیه کرده است.

وی از تشکیل ستاد اعتکاف دانشگاهیان خبر داد و گفت: این ستاد متشکل از معاونین فرهنگی، دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های سطح شهرستان جیرفت و بسیج دانشجویی است که در این ستاد برای چگونگی هر چه بهتره مراسم معنوی اعتکاف تصمیم گیری و تقسیم کار می شود.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه ثبت نام دانشجویان برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف شروع شده، اضافه کرد: با توجه به استقبال بیشتر بانوان دانشجو از مراسم معنوی اعتکاف در نظر داریم با دعوت از مبلغین زن از جامعه الزهرا (س) قم، برنامه های فرهنگی و مذهبی تاثیرگذاری برای آنها اجرا کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: در خلال اعتکاف برنامه های فرهنگی، مذهبی، علمی و جهاد تبیین اجرا می شود تا هم بر معرفت دانشجویان و هم بر معلومات آنها در این زمینه ها افزوده شود و هم آن معنویتی که کسب می کنند را با برنامه های مذهبی مثل مداحی و سخنرانی افزایش دهیم.

وی ضمن تشکر از مسئولین شهرستان و رسانه هایی که در بالا بردن سطح معرفتی و فکری جامعه تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: رسالت رسانه های تخصصی حوزه دین و مذهب، ارزشمند است چرا که به نوعی مردم را به سمت حضور در مراسم معنوی و مذهبی سوق می دهند.

حجت الاسلام شاهرخی تصریح کرد: هر چه مردم و به ویژه جوانان به سمت معنویات سوق داده شوند و از حضور در مجالس معنوی بهره مند شوند آنگاه سطح آسیب های روحی و روانی جامعه و معضلات اجتماعی کاهش می یابد.

کد خبر 1744245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha