مسجد پویا بستر ساز حضور نوجوانان و جوانان است

جعفر نیک نفس یکی از شاخصه های مسجد پویا را حضور مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در آن دانست و ابراز کرد: مسجد انسان ساز است و نقش مهمی در تربیت دینی کودکان و نوجوانان دارد دشمن با واقف بودن به نقش و جایگاه مسجد، می خواهد مساجد ما خالی بمانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) با سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان دیدار و گفتگو کرد.

جعفر نیک نفس در این دیدار، گفت: کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) یکی از کانون های شاخص جنوب کرمان است که توانست با برنامه های جذاب زمینه حضور کودکان و نوجوانان را به مسجد فراهم کند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان یکی از شاخصه های مسجد پویا را حضور مردم به ویژه نوجوانان و جوانان در آن دانست و ابراز کرد: مسجد انسان ساز است و نقش مهمی در تربیت دینی کودکان و نوجوانان دارد دشمن با واقف بودن به نقش و جایگاه مسجد، می خواهد مساجد ما خالی بمانند.

وی افزود: به همین منظور با پمپاژ اخبار دروغ و شبهه افکنی سعی دارد تا اعتقادات و باورهای دینی نوجوانان و جوانان را تضعیف کند و مانع حضور آنها در مساجد شود.

نیک نفس اظهار کرد: امروز یکی از مهمترین رسالت های کانون های مساجد، پاسخگویی به شبهاتی است که دشمن با ابراز رسانه در حال پمپاژ آن است و این مهم با جهاد تبیین محقق می شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان خاطرنشان کرد: یکی از راه های آگاهی بخشی به نوجوانان و جوانان در برابر هجمه های دشمنان، آشنایی این نسل با سبک زندگی و سیره اهل بیت (ع) و شهدا است.

وی اضافه کرد: در این راستا کتابخانه های کانون های مساجد می توانند با معرفی کتب دینی و دفاع مقدس، این مهم را محقق کنند.

نیک نفس یادآور شد: در سطح کانون های مساجد جنوب کرمان تاکنون ۲۵۱ کتابخانه راه اندازی شده که از این تعداد، ۲۲۳ کتابخانه باز و ۲۷ کتابخانه مخزن دار و باب هم کتابخانه تخصصی حوزه زن و خانواده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: کتابخانه کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه (س) اسفندقه که به کمک خیرین ساخته شده بزودی افتتاح خواهد شد و ما نیز در حد توان از فعالیت های این کتابخانه حمایت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: قطعا وجود این کتابخانه کانونی فرصتی برای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این روستای کم برخودار خواهد بود.

کد خبر 1744551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha