مبارزه با انحرافات از مهم‌ترین اقدامات امام هادی(ع) بود

حجت‌الاسلام رضازاده گفت: ایجاد آمادگی فکری شیعیان جهت ورود به عصر غیبت، مبارزه با انحرافات، تربیت نیرو و افراد شایسته و تبیین مقام شامخ امامت از جمله اقدامات مهم امام هادی(ع) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام حسینعلی رضازاده شب گذشته(سه‌شنبه، ۲۶ دی) در مراسم سالروز شهادت امام هادی(ع) که در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد،اظهارکرد: امام هادی(ع) همواره مردم را به پارسایی و زهد فرا می‌خواند و در دوران امامتش نیز امت خود را به سوی سعادت حقیقی رهنمون کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا افزود: دهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت با داشتن شخصیتی معنوی و روحانی؛ تجلی روشن قدرت و عظمت ایزدمنان بود.

مبارزه با انحرافات از مهم‌ترین اقدامات امام هادی(ع) بود

وی با بیان‌اینکه امام هادی(ع) از امامانی است که شیعه را سازماندهی کرد، گفت: امام هادی(ع) مذهب شیعه را به صورت یک سازمان قوی توسعه یافته درآورد.

حجت‌الاسلام رضازاده خاطرنشان‌کرد: امام هادی(ع) در راستای گسترش اسلام ناب محمدی(ص) و همچنین مذهب تشیع تلاش‌های بسیاری کرد و ایجاد آمادگی فکری شیعیان جهت ورود به عصر غیبت، مبارزه با انحرافات، تربیت نیرو و افراد شایسته و تبیین مقام شامخ امامت از جمله اقدامات مهم آن حضرت بود.

مبارزه با انحرافات از مهم‌ترین اقدامات امام هادی(ع) بود

گفتنی است، این مراسم که به همت کانون فرهنگی و هنری صالحین مسجد امام جعفر صادق(ع) آستارا و با مشارکت پایگاه مقاومت بسیج شهید شاپور آهنی و هیئت امنای مسجد برگزار شد، مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهادت حضرت امام علی النقی الهادی(ع) از دیگر بخش‌های این آیین بود.

به گزارش شبستان، علی بن محمد مشهور به امام هادی یا امام علی النقی (ع) دهمین امام شیعیان و فرزند امام جواد (ع) است. حضرت امام علی بن محمد الهادی النقی (ع) در ۱۵ ذی الحجه سال ۲۱۲ هجری قمری در محلی به نام صریا در اطراف مدینه منوره چشم به جهان گشودند و در سوم رجب سال ۲۵۴ هجری قمری در سامرا به شهادت رسیدند و پیکر پاکشان در همین شهر به خاک سپرده شد.

کد خبر 1744815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha